صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برای نقل و انتقال خودور این مدارک را همراه داشته باشید/ازسندمالکیت منزل مسکونی وسنداجاره منزل تا ارائه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۹۴۷۱۳
رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا مدارک لازم برای احراز محل سکونت مالکان خودرو‌ها را اعلام کرد.

سرهنگ علی محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به برخی مشکلات مراجعان به مراکز نقل و انتقال خودرو‌ها در کشور گفت: برابر دستورالعمل صادره ارایه یکی از مدارک زیر شامل سند مالکیت منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه، سند اجاره منزل مسکونی به نام مالک وسیله نقلیه و جواز کسب معتبر به نام مالک وسیله نقلیه برای احراز محل سکونت الزامی است.

وی افزود: آن دسته از متقاضیانی که این مدارک را ندارند، ارایه گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان با ذکر آدرس محل سکونت والدین که به تایید آموزش و پرورش منطقه رسیده باشد، ارایه معرفی‌نامه از محل خدمت (ویژه کارکنان دولت و نیرو‌های مسلح) با ذکر آدرس محل سکونت کارکنان مزبور از دیگر مدارک برای احراز محل سکونتشان است.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که متقاضیانی که مدعی هستند با پدر و مادر خود زندگی می‌کنند، ارایه سند استیجاری یا ملکی به نام پدر یا مادرشان الزامی است افزود: مالکانی که منزلشان به نام همسرشان است می‌توانند با ارایه این سند نسبت به احراز محل سکونت خود اقدام کنند.

به گفته وی افرادی که هیچکدام از این مدارک را ندارند بر اساس محل صدور شناسنامه پلاک وسیله نقلیه دریافت می‌کنند.

وی در خصوص صدور پلاک وسیله نقلیه برای سازمان‌ها، کارخانجات و شرکت‌ها نیز گفت: این دسته از متقاضیان ارایه اساسنامه و روزنامه رسمی که حداکثر ۲ سال از تاریخ ثبت آن در روزنامه گذشته باشد الزامی است و پلاک بر اساس شهرستان محل ثبت شرکت با ذکر آدرس دقیق محل فعالیت صادر می‌شود.

محمدی تصریح کرد: برای این متقاضیان در صورتی که دارای شعبه و یا دفتر در سایر شهر‌ها (به غیر از شهری که سازمان، کارخانه و یا شرکت در آنجا به ثبت رسیده است) باشند، بر اساس مندرجات اساسنامه و روزنامه رسمی آن‌ها با ذکر آدرس دقیق محل شعبه پلاک مالکیت وسیله نقلیه صادر می‌شود.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا با اشاره به این که دفترچه تامین اجتماعی معتبر مربوط به شهرستان محل محل اخذ کد پلاک از دیگر مدارک احراز محل سکونت یا فعالیت مالکان است افزود: در صورت عدم احراز محل سکونت با ارایه مدارک فوق، ارایه مدارک تکمیلی شامل اصل فیش آب یا برق یا گاز به تاریخ روز الزامی است.

وی تصریح کرد: برای ساکنین شهر‌ها و روستا‌های مرزی که در زمان جنگ تحمیلی به شهر‌های دیگر نقل مکان کرده‌اند و دارای محل تولد و صدور شناسنامه مغایر با والدین خود می‌باشند، ارایه خدمات شماره‌گذاری با ارایه تاییدیه ممهور به مهر شورای محل یا روستا صورت می‌گیرد.

رییس مرکز شماره گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: در صورت ارایه سایر مدارک توسط متقاضی نظیر فروشنامه منزل مسکونی مربوط به زمین‌های اوقافی روستایی که به تایید شورای اسلامی محل رسیده، نامه‌های رسمی از ادارات عشایر و امور روستایی سازمان جهادکشاورزی (عشایر) و ... ارایه خدمات صرفا در صورت احراز محل سکونت با نظر مدیر فنی انجام می‌شود.



نظرات بینندگان
ثمین
|
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
سلام من دانشجوی تهرانم آیا با گواهی اشتغال به تحصیل در دانشگاه تهران میتونم پلاک تهران ثبت‌نام کنم ؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *