با تغییرات سریع سخت افزاری و نرم افزاری در دنیا باید نگاه عمیق تری به آینده داشته باشیم
به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزشوپرورش، مهدی نوید ادهم رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی نشست هماندیشی روسای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی بعد از انقلاب، اظهار کرد: امروزه این سؤال مطرح است که آینده کجا است؟ آیا وضع موجود در آینده نیز وجود دارد؟ به نظر میرسد تغییرات آینده هم در زمینه نرمافزاری و هم سختافزاری، بسیار جدیتر ازآنچه ما فکر میکنیم خواهد بود لذا باید نگاههای ما نسبت به آینده بسیار عمیقتر باشد.
وی تصریح کرد: موضوع تمدن اسلامی یک موضوع کلان و در سطح مدیران ارشد کشور است و سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی به تنهایی نمیتواند آن را تدوین کند و لازم است بعد از بررسیهای کلان، سازمان بر اساس آن برنامهریزی خود را برای مدارس انجام دهد.
نوید ادهم ادامه داد: با توجه به اعتقادات ما به موضوع مهدویت و تشکیل حکومت جهانی باید دانش آموزان بهگونهای تربیت شوند که توانایی برقراری تعامل با جهان را داشته باشند و این به معنی وجود مدارس در تراز تمدن اسلامی است.
رئیس اسبق سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی خاطرنشان کرد: آینده جهان، وجود تمدن عقلی و علمی است، بنابراین باید به این سمت حرکت کنیم و مدارس در این مسیر فعالیت کنند.
وی اضافه کرد: تمدن آینده تمدنی فردگرا است نه گروه گرا، بنابراین آموزشوپرورش باید در این زمینه برنامهریزی کند و معلمان باید باور لازمه را در این خصوص داشته باشند.