صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اتصال نزدیک به ۲۵ هزار مرکز و واحد خدمات سلامت بهداشتی به سامانه پرونده الکترونیک سلامت از دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱:۵۶
کد خبر: ۴۹۱۳۴۱
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
حوزه آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اهم فعالیت‌ها و عملکرد این حوزه را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه توسعه نظام پرونده الکترونیک سلامت بر مبنای بند الف. ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه کشور و ماده ۳۵ قانون برنامه پنجم توسعه کشور از ابتدای دولت یازدهم، آماده سازی سامانه‌های اطلاعاتی حوزه سلامت به منظور تبادل اطلاعات با سامانه پرونده الکترونیک سلامت از ابتدای دولت یازدهم، پایه گذاری نظام بیمه الکترونیک خدمات سلامت از ابتدای دولت دوازدهم، ارزیابی عملکردی سامانه‌های اطلاعات بیمارستانی از ابتدای سال ۱۳۸۸، به روز رسانی شاخص‌های ارزیابی عملکردی براساس نیازمندی‌های ذینفعان ستادی طی ۱۰ سال اخیر، پیاده سازی و توسعه نظام جامع یکپارچه آمار و اطلاعات از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷ با هدف دسترسی سریع و آسان به آمار و اطلاعات با کیفیت، برای تصمیم سازی، برنامه ریزی و سیاستگذاری از جمله فعالیت‌های حوزه آمار و فناوری اطلاعات است.

همچنین از دیگر فعالیت‌های حوزه آمار و فناوری اطلاعات می‌توان به استقرار سامانه پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان (سپاس)، تامین و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی جهت راه اندازی سپاس، تامین زیرساخت جهت اتصال مراکز سلامت به سپاس و تشکیل پرونده الکترونیکی در سپاس، ارتقای سامانه اطلاعاتی و زیرساخت مراکز سلامت و تشکیل پرونده الکترونیکی در (سپاس)، به روز رسانی سرویس‌های الکترونیکی تبادل اطلاعات سیستم‌های اطلاعاتی با سپاس، اعطای گواهینامه «مطابقت با استاندارد‌های سپاس (تبادل اطلاعات با سپاس)» برای سیستم‌های اطلاعات سلامت که قابلیت تبادل اطلاعات موفق با سامانه را براساس این استاندارد کسب نموده اند، راه اندازی سرویس استعلام هویتی افراد دارای پرونده الکترونیکی سلامت پایه برای بهره برداری در بیمارستان‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمت، بهره برداری از این سرویس با درج کد ملی و سایر اطلاعات دموگرافیک بیمار که از پرونده الکترونیکی سلامت فرد بازیابی شده و در نتیجه زمان پذیرش کاهش می‌یابد، اشاره کرد.

براساس این گزارش، اقدامات برون سازمانی، طراحی، راه اندازی، بروز رسانی و نگهداری مرکز داده ستاد، تامین و ارتقای تجهیزات Active مرکز داده‌ها براساس برنامه توسعه پرونده الکترونیک سلامت، توسعه و پشتیبانی سامانه الکترونیکی نرم افزار اتوماسیون اداری وزارت بهداشت تا سال ۱۳۹۵، طراحی و استقرار مرکز پاسخگویی یکپارچه وزارت بهداشت، دولت الکترونیکی و هوشمند سازی اداری، توسعه مراکز صدور گواهی الکترونیکی و امضای الکترونیکی و کدینگ یکپارچه سلامت نیز از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه هستند.

برای مشاهده عملکرد حوزه آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت روی لینک  کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *