صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هوتن شکیبا: دروغ نگویم به سیمرغ بلورین جشنواره فکر می‌کنم/آبیار: شبی که ماه کامل شد نشان داد محافظه کار نیستم

۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۹۱۲۳۱
در نشست خبری فیلم "شبی که ماه کامل شد" نرگس آبیار نویسنده و کارگردان اثر، محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم، هوتن شکیبا، شبنم مقدمی، فرشته صدرعرفایی و پدرام شریفی بازیگران فیلم به همراه سایر عوامل حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری فیلم سینمایی "شبی که ماه کامل شد" به کارگردانی "نرگس آبیار" در پردیس سینمایی ملت با اجرای حمیدرضا مدقق برگزار شد.

در نشست خبری فیلم "شبی که ماه کامل شد" نرگس آبیار نویسنده و کارگردان اثر، محمدحسین قاسمی تهیه کننده فیلم، هوتن شکیبا، شبنم مقدمی، فرشته صدرعرفایی و پدرام شریفی بازیگران فیلم به همراه سایر عوامل حضور داشتند. حضور نرگس آبیار و عوامل فیلم سینمایی نرگس آبیار در سالن نشست خبری این فیلم همچون زمان اکران با تشویق اهالی رسانه روبرو شد.

نرگس آبیار کارگردان اثر درباره موضوع این فیلم گفت: شبی که ماه کامل شد از سالها قبل برای من جالب بود و اخبارش را دنبال می کردم. سال گذشته توسط دوستی این کار پیشنهاد شد. نگاه زنانه داستان برای من به شدت جذاب بود و چون زنان همیشه جزو عناصر مهم من هستند این فیلم را ساختم.

مجمدحسین قاسمی تهیه کننده اثر گفت: این فیلم پروژه تولید سختی داشت. مردم سیستان و بلوچستان به شدت جانی و مالی به ما کمک کردند. وقتی در استانی به جز تهران کار می‌کنیم مشکلات تجهیزات به شدت دیده می شود. بخش فیلمبرداری پاکستان بسیار سخت بود زیرا بوروکراسی خاصی داشت. محل لوکیشن در محل خطرناکی بود و به همین دلیل دولت پاکستان هم همکاری نکرد.

وی در همین راستا ادامه داد: صد در صد فیلم در بخش خصوصی تولید شده و فیلم سفارش شده هیچ جایی نیست.

هوتن شکیبا بازیگر نقش عبدالحمید ریگی درباره نقش خود در فیلم گفت: کاراکتر بسیار سخت بود و تغییر در شخصیت مرز باریکی بود. من در این نقش در ابتدا به خاطر اعتمادش ممنونم. دروغ است که بگویم به جایزه فکر نمی کنم اما نمیخواهم در این روزها به آن فکر کنم.

شبنم مقدمی در هنگام صحبت درباره حضورش در فیلم با اشک گفت: من باورم نمی شود این فیلم را بازی کرده ام و هنوز از بازی در آن منقبلم. از نرگس آبیار ممنونم که چنین نقشی را به من سپردند.

فرشته صدرعرفایی قبل از اظهار نظر درباره حضور در این فیلم مورد تشویق اهالی رسانه قرار گرفت و گفت: این نقش به زیبایی نوشته شد. من این شانس را داشتم که دو هفته قبل در چابهار با مردم دوستی کنم و با آنها نشست و برخواست کنم. در نهایت میخواهم بگویم که نتیجه کار را نتیجه زحمات نرگس آبیار می دانم.

آیبار درباره زمان فیلم خود تاکید کرد: من فکر نمیکنم که فیلم بتواند در 90 دقیقه حرفش را بزند. بلکه فیلم برای پخته شدن به زمان بیشتری نیاز دارد. موضوع فیلم من دستگیری عبدالمالک ریگی نبود بلکه عشق انتخاب اصلی من بود. انتخاب موضوع فیلم نشان می‌دهد که محافظه کار نیستم. این اتفاقات در منطقه ما رخ می دهد پس چطور به عنوان یک فیلمساز این مساله را نبینم. من این فیلم را به خاطر مردم بلوجستان و رنجی که در آن منطقه وجود دارد ساختم. موضوع من درگیری و دستگیری نبوده بلکه داستان عشق است اما چون بستر امنیتی دارد نیاز بود در همین حد به آن پرداخته شود.

حمید نجفی راد درباره تدوین این فیلم گفت: با توجه به زمان فیلم و تک تک سکانس ها که مهم بودند این استرس در تدوین وجود داشت. من به عنوان تدوینگر تلاش کردم که روح هر سکانس به وجود بیاید.

آبیار در ادامه افزود: فیلمسازی خیلی کار سختی است. برخی مواقع منتقدین بی رحمانه نقد می کنند و خستگی به تن آدم می ماند و من دلم نمی آید مخاطب حتی یک لحظه در حین اکران فیلم به موبایلش نگاه کند. تعریف ارزش کاملاً نسبی و من خواهش می کنم واژه ارزشی را به کار نبرید.

وی ادامه داد: تمام تصاویر فیلم بازسازی شده است. منبع من بخشی داخل کشور بود و اینترنت و برخی سایت های آن سمت را سرچ کردم. در صدر مردم بلوچستان در ساخت این فیلم به شدت به من کمک کردند و امیدوارم محرومیت آنها هر چه سریعتر بر طرف شود. 

قاسمی درباره سرمایه ساخت فیلم گفت: صد در صد سرمایه فیلم شخصی است و بخشی هم توسط دوستانی در همان استان سیستان تامین شد.

شکیبا درباره نوع زبان شخصیت خود در فیلم اضافه کرد: من سعی کردم در محیط باشم و گوشم عادت کنم. امین میری به من خیلی کمک کرد اما بازی با سه زبان به شدت سخت بود و حتی گاهی مرا پشیمان می کرد.

آبیار درباره نوع نگاه خود در فیلم تاکید کرد: من بعد از دو سال فیلم نساختن آدم دیگری شده ام. آن زمان دلم میخواست نفس را بسازم و بعد از دوسال تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم. من واقعاً به اندازه صحنه های اکشن را استفاده کردم. این سکانس خیلی طولانی بود اما من ترجیحم کوتاه کردن آن بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *