صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بررسی وضعیت اپلیکیشن‌های هوشمند در دنیا

۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۱
کد خبر: ۴۹۱۰۴۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
بسیاری از صاحب‌نظران، شهروند محوری و ارایه خدمات مورد نیاز شهروند را رکن اصلی شکل گیری شهر هوشمند می‌دانند و جالب است بدانید توسعه اپلیکیشن‌های هوشمند که با هدف ارایه خدمات به شهروندان تولید می‌شوند در قاره‌ها و کشور‌های مختلف وابسته به شرایط و چالش‌های آن‌ها تفاوت عمده‌ای دارد.

به گزارش گروه اقتصاد ، در مطالعات موسسه جهانی مکینزی (Mckinsey Global Institut) و بر اساس نتایج به دست آمده از این پژوهش‌ها وضعیت توسعه اپلیکیشن‌های هوشمند در شهر‌های منتخب، در حوزه‌های حمل و نقل، امنیت، سلامت، انرژی و توسعه اقتصادی و مشارکت اجتماعی بررسی و مشخص شد که حوزه حمل و نقل، اولویت اصلی در اکثر شهر‌ها به‌ویژه در اروپاست. برای مثال لندن در این زمینه پیشروترین شهر جهان است.
 
همچنین اپلیکیشن‌های حوزه امنیت در شهر‌هایی مثل ریودوژانیرو، کیپ‌تاون، مکزیک و شیکاگو که نرخ جرم و جنایت در آن‌ها بالاست از اولویت بیشتری نسبت به سایر اپلیکیشن‌ها برخوردارند. در اکثر این شهرها، سیستم‌های نظارتی هوشمند، نقشه‌برداری به هنگام محل وقوع جنایت و تجهیز نیرو‌های پلیس به دوربین‌های پوشیدنی دست کم به صورت آزمایشی توسعه یافته‌اند.
 
شهر‌های آمریکای شمالی نیز در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های حوزه سلامت پیشتازند و به همین دلیل معمولا حوزه بهداشت و درمان در این کشور‌ها درصد بالایی از رضایت را در میان شهروندان به همراه دارد.
 
شهر‌هایی که از لحاظ توسعه فناوری در موقعیتی پیشرفته قرار دارند، معمولاً در توسعه اپلیکیشن‌های حوزه خدمات عمومی و انرژی نیز پیشتاز بوده‌اند. برای مثال در شهر دوبی، شبکه برق به کنتور‌های هوشمند مجهز است و در شهر‌های هوشمند شرق آسیا مثل پکن و شانگ‌های تجربه‌های شهروندی امتیازات بالایی دارد.
 
در زمینه توسعه اقتصادی، مسکن و مشارکت اجتماعی، شهروندان در سرتاسر جهان به نوعی پلتفرم ایجاد اتصال‌های شخصی دسترسی دارند. برای مثال، در شهر‌هایی مانند بوستون و سیاتل در آمریکا، اپلیکیشن ۳۱۱ برای موارد غیراورژانسی همانند گزارش دادن در مورد مزاحمت‌ها، دست‌انداز‌های سطح خیابان‌ها یا تصاویر دیواری ارائه شده است.
 
در مجموع، نتایج این مطالعات نشان می‌دهد که حتی هوشمندترین شهر‌ها نیز هنوز مسیری طولانی برای تحقق کامل اهداف مورد نظر، پیش رو دارند و اغلب شهروندان تنها با اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی حوزه حمل و نقل آشنایی دارند، در صورتی که اپلیکیشن‌های مربوط به خدمات عمومی و انرژی، هنوز چندان شناخته‌شده نیستند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *