سومین دفتر خدمات الکترونیک قضایی اراک افتتاح شد
وی ادامه داد: ارائه و پیگیری دادخواست، شکواییه، اظهارنامه، ارائه لایحه، مدارک و مستندات پرونده، اطلاع رسانی پرونده، اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، رویت خلاصه موضوعات پرونده، مشاهده روند کار پرونده، مشاهده ردیفهای فرعی پرونده، رویت آخرین موضوع پرونده و محاسبه هزینه دادرسی از جمله مزیتها و امکانات خدمات الکترونیک قضایی است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک و هماهنگی با دادگستری، میتوان از سرگردانی و اتلاف وقت و هزینه مراجعان به مراجع قضایی جلوگیری کرد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی اظهار داشت: رفتار و گفتار مدیران و کارکنان دفاتر خدمات قضایی با مراجعان باید با رعایت حداکثر احترام و تکریم باشد.
وی ادامه داد: تمام روند پروندهها از دادگاههای بدوی تا تجدید نظر در دفاتر خدمات الکترونیک ثبت و پروندههای کیفری به دادسراها و پروندههای حقوقی نیز به دادگاهها ارجاع داده میشود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: پروندههای شوراهای حل اختلاف نیز از دفاتر خدمات الکترونیک ارجاع داده میشود.
گفتنی است : در حال حاضر ۶ دفتر خدمات الکترونیک در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت میکنند.