صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

غنی زاده: چندپارگی انتخاب خودم بوده است/ صابر ابر: علی نصیریان به قدری به روز است که نمی‌توان باور کرد

۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۹:۴۷
کد خبر: ۴۹۰۸۶۰
همایون غنی زاده که در نشست فیلم «مسخره باز» گفت: چندپارگی فیلم انتخاب خودم بود اگرچه تکرار‌های زیادی در فیلمنامه ممکن است کسالت‌آور و خسته‌کننده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری فیلم سینمایی «مسخره باز» با حضور همایون غنی زاده، صابر ابر بازیگر و دیگر عوامل این فیلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری علی مصفا تهیه کننده فیلم گفت: از اینکه علی نصیریان به دلیل فوت همسرشان همراه ما نیستند، متسف هستم. به این فکر می‌کردیم که این جلسه را برگزار نکنیم و در آن شرکت نکنیم. اما در نهایت تصمیم گرفتیم به خاطر قول و قراری که داشتیم در این نشست حاضر شدیم، اما بسیار متاسفیم برای اتفاقی که برای وی افتاده است.

وی درباره اکران فیلم اعلام کرد: این کار از عهده من خارج است و کاری است که خود فیلم باید آن را برعهده داشته باشد، البته با توجه به بازخورد خوبی که در اکران دیدم چندان نگران این موضوع نیستم، چون فکر می‌کنم فیلم این قابلیت را دارد.

تهیه کننده «مسخره باز» درباره‌ بودجه‌ فیلم بیان کرد که مسخره باز با چهارملیارد تومان ساخته شده است.

همایون غنی زاده در پاسخ به این سوال که چه ایرادی وجود داشت اگر داستان سه شخصیت فیلم با محوریت مسخره باز تا پایان ادامه پیدا می‌کرد. تلاشم این بود که «مسخره باز» جذاب تمام شود واگر برای شما جذاب تمام نشده یعنی من موفق نشدم.

وی درباره چندپارگی این فیلم تاکید کرد: با چندپارگی فیلم نامه موافق هستم، اگرچه این چندپارگی انتخاب خودم بوده است. تکرار‌های زیادی در فیلمنامه وجود دارد که بعضا ممکن است کسالت‌آور و خسته‌کننده باشد که البته امری تعمدی بوده است. این چندپارگی برای من یک انتخاب بوده است.

کارگردان فیلم «مسخره باز» درباره شباهت فیلمش با تئاتر «می سی سی ئی نشسته می‌میرد» تصریح کرد: من تلاش کردم این فیلم از تئاتر «می سی سی پی...» بهتر شود. وقتی من کارگردان آن اثر بودم و حالا کارگردان یک اثر سینمایی می‌شوم، در دام یک شباهتی می‌افتم که تلاش می‌کنم از آن فرار کنم، اما گاهی نمی‌توانم، چون این تشابه در وجود من است. در هر حال قصد نداشتم که بیننده یاد تئاترم بیفتند و فرضم هم این بود که خیلی از تماشاگران این تئاتر را ندیده اند. من همیشه دوست دارم در کارهایم نوآوری داشته باشم.

دانش اشراقی درباره‌ی طراحی صحنه این فیلم گفت: کار با همایون غنی زاده تجربه‌ی عجیبی بود، همکاری با وی سخت والبته جذاب است. از او تشکر می‌کنم که اجازه داد که ذهنش را تصویر کنم واز آقای قاضی برای نورپردازی و فیلم برداری شاهکارش ممنون هستم. به نظر من نورپردازی باعث زیبا دیده شدن کار شد.

غنی زاده درپاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در ارتباط با دلایل انتخاب هدیه تهرانی برای نقش هما بیان کرد: اتفاقی سراغ هدیه تهرانی نرفتم وبقیه را نیز تصادفی انتخاب نکردم.

غنی زاده در ادامه افزود دکور واکسسوار وعناصر صحنه مثل صحنه‌های کوچک وبرچسب‌های کوچک همه از سوی طراحی صحنه طراحی شده بود.

مطوری مدیر جلوه‌های ویژه هم گفت: صحنه کازابلانکا یکی از سخت‌ترین صحنه‌های فیلم ترکیبی از چند مدل مختلف بود. تلفیق کار درجه یک کار صحنه، فیلمبرداری بی نظیر و دکوپاژ جذاب آقای غنی زاده به تولید آن صحنه منجر شد. اما درباره جلوه‌های ویژه تولید‌های تری دی زیادی داشتیم. هم آن قسمت سوار شدن به هواپیما و هم تالار وحدت را مجبور شدیم کامل بازسازی کامپیوتری کنیم.

غنی زاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است این نوع فیلمسازی را ادامه دهد بیان کرد: بله، اصلا یادم نمی‌آید چه چیزی باعث انتخاب این سبک شد، خیلی نمی‌شود ریشه یابی کرد. برای همین اجازه بدهید من به این سوال جواب ندهم.

وی درباره جغرافیا یعنی مکان و زمان فیلم اظهار کرد به علت اینکه فیلم سلمبیک است بی زمانی وبی مکانی در اثر هنری مطلق نیست. زمانش روز است، زمانش شب است، زمانش بارانی است، غروب است ومکانش آرایشگاه ودرکنار دریا، مکانش یک لوکیشن پشت پنکه است. چرا زمان ندارد؟ مکان یعنی تهران، شیراز، لندن، روی برج ایفل، توی کافی شاب گودو. پس هم زمان دارد، هم مکان. چرا زمان ومکانی که شما می‌خواهید ندارد؟ چون زمان و مکانی که من نویسنده می‌خواهم را دارد.

قاضی درباره صحنه پایانی این فیلم بیان کرد: صحنه‌ها ترکیبی از فضای واقعی وغیر واقعی هستند، پلان به پلان فرق دارد یعنی برای رسیدن به خروجی طراحی می‌شود و اینجا نمی‌توان همه را توضیح داد.

داریوش موفق نیز گفت: ۳۰ کار حرفه‌ای بازیگری در تئاتر کردم و نه توسط پول و نه رانت وارد عرصه تصویر نشدم با این حال همایون غنی زاده به من اعتماد کرد و این بخش از کار را به من سئرد.

صابر ابر تصریح کرد: به نظرم ذهن علی نصیریان به قدری به روز است که گاهی اوقات این جنس از همراه شدن‌ها ترسناک و باورنکردنی است. در هیچ پروژه‌ای بازیگری در این سن وسال ندیدم که اینقدر دقیق بداند با چه فیلمی مواجه است.

غنی زاده نیز درباره بازی علی نصیریان در این فیلم گفت: بار‌ها از فکر اینکه ممکن بود با وی کار نمی‌کردم یا تجربه همکاری با وی نمی‌داشتم ترسیدم. همچنین از اینکه بعد از انجام کار بدون همکاری نصریان، متوجه می‌شدم چه نعمتی را از داده‌ام، می‌ترسم. نمی‌دانید کار با علی نصیریان چه تجربه‌ای و چه لذتی دارد.

علی مصفا درباره اینکه آیا قرار است بعد از این در مقام تهیه کننده فعالیت کند یا بازیگر تاکید کرد: یک عمر درباره بازیگری بد و بیراه گفتم و بازیگر شدم یک عمر به تهیه‌کنندگان بد گفتم و بعد تهیه کننده شدم. این کار از نظر تولیدی پیچیدگی‌های زیادی داشت و من به عنوان تهیه‌کننده سختی زیادی نکشیدم، چون بیشتر این سختی‌ها و شمقت‌ها را حیدری متحل شده بود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *