فراستی:درخونگاه سقوط یک کارگردان است/محسنین: من فیلم را زیاد منفی نمی بینم
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی میزان، دربرنامه شب گذشته مسعود فراستی و کامیار محسنین به نقد و بررسی آثار اکران در سینمای رسانه پرداختند.
فراستی: چرا باید فیلمی مثل تیغ وترمه وجود داشته باشد /محسنین:کسی که فیلم تیغ و ترمه را ببیند دیگر سراغ آن رمان نمیرود
کامیار محسنین در ابتدای میز نقد با انتقاد شدید از فیلم تیغ و ترمه به کارگردانی کیومرث پور احمد گفت: فیلمتیغ و ترمه یه خبر خوب داشت آن هم اقتباس از یک رمان بود و نکته آن هم این است که کسی که فیلم را ببینید دیگر حاضر نیست کتاب را بخواند! این فیلم شخصیتها را نمیشناسد و نمیداند چگونه میخواهد فیلم را روایت کند.
مسعود فراستی نیز فیلم پوراحمد را از زیر تیغ نقد خود عبور داد و گفت: هیچ حد و مرزی در برخورد با تابوهای اجتماعی در این فیلم نداریم. در این فیلم با چیزی طرفیم که فکر نمیکنم تا روز آخر جشنواره فیلمی در این حد بد ببینم! چرا باید فیلمی مثل تیغ و ترمه در جشنواره وجود داشته باشد شاید به خاطر واهمه از یک اسم!
کامیار محسنی ادامه داد: فیلمتیغ و ترمه یه خبر خوب داشت آن هم اقتباس از یک رمان بود و نکته آن هم این است که کسی که فیلم را ببینید دیگر حاضر نیست کتاب را بخواند! این فیلم شخصیتها را نمیشناسد و نمیداند چگونه میخواهد فیلم را روایت کند.
فراستی: هیچ حد و مرزی در برخورد با تابوهای اجتماعی در این فیلم نداریم. در این فیلم با چیزی طرفیم که فکر نمیکنم تا روز آخر جشنواره فیلمی در این حد بد ببینم! چرا باید فیلمی مثل تیغ و ترمه در جشنواره وجود داشته باشد شاید به خاطر واهمه از یک اسم!
گزارش میزان از نشست خبری فیلم تیغ وترمه
تیغ وترمه فیلمی که شباهت به کیومرث پور احمد ندارد
فراستی: فیلم بنفشه آفریقایی به شدت کسالت بار است/محسنین: کارگردان لحظه های حساس را به خوبی به تصویر کشیده
مسعود فراستی در نقد فیلم بنفشه آفریقایی: نمای اول فیلم به طور کلی پرت است! ترکیب رنگها کارت پیتالیست و واقعی نیست و تبدیل به هارمونی رنگی فیلم نمی شود. آنمیزان کسالتی که این فیلم به وجود میآورد و دنیایی که این زن و مرد دارند مرا وارد حس نمیکند. این فیلم؛ فیلم بدی نیست، ولی به شدت کسالت آور است.
کامیار محسنین: تصویر فیلمبنفشه آفریقایی در رنگ بندی باعث دور شدن از ناتورالیسم میشود و یکجلوه دیداری متفاوت در سینمای ایران مطرح میکند. این فیلم به مخاطب اینامکان را میدهد که در لحظههای حساس بخندد. کارگردان لحظههای حساس را به خوبی به تصویر کشیده است. البته کارگردانهای ما در شوخ نویسی یه شدت محافظه کار شده اند.
گزارش میزان از نشست خبری بنفشه آفریقایی
فراستی: درخونگاه سقوط کامل کارگردان است! محسنین: من فیلم را زیاد منفی نمی بینم
مسعود فراستی در نقد فیلم سینمایی درخونگاه: درخونگاه سقوط کامل کارگردان است! بحث سینمایی فیلم یک شوخی کامل است. نماهای فاجعه بار که تصویربردار در زندان گرفته است بسیار فاجعه بار است و یکی از بدترین دوربینهای حال حاضر جشنواره است. آدمها همه شوخی و توهین آمیز هستند. به حدی تصور بد پشت فیلم است که نمیتوان درباره آن صحبت کرد. دیالوگ نویسی، شخصیت پردازی، به شدت ضعیف است. مرگ شخصیت فیلم واقعا بی معناست. تبدیل دوستی با یک نیاز غریضی به شدت توهین آمیز است. این فیلم نشان دهنده یک خانواده از بین رفته است. شخصیت سازی و فضا سازی این فیلم به شدت ضعیف است. کارگردان نتوانسته از بازیگر یک حس و بازی را به خوبی بگیرد و فیلم بدون فکر ساخته شده است. حرکت دوربین، گذشته نامفهوم بازیگران همه و همه سخت و گیج کننده است و اصلا کارگردان نفهمیده چه ساخته است!
کامیار محسنین: درخونگاه در چند سکانس دوربین میخواهد کارهایی را انجام دهد که اصلا موفق نیست. اما درمورد برخی سکانسها به شدت تصویربرداری خوبی شده است. من فیلم را زیاد منفی نمیبینم.
شخصیت اصلی اغراق شده است و فیلم بدون فکر نیست. مشکل اصلی فیلم دیالوگهای فیلم است. اما انتخاب این نوع فیلمها برای جشنواره فیلم فجر برمبنای چه معیاری است؟ میخواهیم بگویم آستانه تحمل ما در این موارد زیاد شده است؟ این فیلمها ربطی به چهل سالگی انقلاب ندارد.
مسعود فراستی: من پیشنهاد میکنم که برا تهیه کننده فیلم یک نشست بگذاریم تا با در باره واژگان صحبت کنیم.
کامیار محسنین: ما در جشنواره قرار بود با دو فیلمتختی و درخونگاه ادای دین کنیم به دو شخصیت، ولی با هر دو فیلم بزرگترین ضربه را به افراد زدیم
گزارش میزان از نشست خبری درخونگاه