صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

صدرعاملی: در این فیلم به جای التهاب به دنبال رفاقت بودم/مصفا: فیلمنامه جذاب دلیل بازی من بود

۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶:۱۰
کد خبر: ۴۹۰۱۶۸
نشست خبری فیلم سینمایی "سال دوم دانشکده من" به کارگردانی رسول صدرعاملی در نخستین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، نشست خبری فیلم سینمایی "سال دوم دانشکده من" به کارگردانی رسول صدرعاملی در نخستین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در این نشست خبری رسول صدرعاملی کارگردان اثر، علی مصفا بازیگر، کریستف رضاعی آهنگساز، پدرام شریفی و سایر عوامل فیلم حضور داشتند. فرزاد حسنی اجرای این نشست را بر عهده داشت.

رسول صدرعاملی در ابتدای نشست خبری گفت: برای من بعد از 9 سال دوری از جشنواره فیلم فجر خیلی هیجان انگیز است. انگار برای اولین بار به کاخ جشنواره می آیم و استرس زیادی دارم. من در این فیلم سعی کردم دغدغه جالبی از زندگی نسل متفاوتی را به نمایش بگذارم. در اینجا از تمام بازیگران این فیلم کاملاً تشکر می کنم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر خطی بودن فیلمنامه افزود: من می خواستم از یک سینمای اجتماعی به سینمای انسانی برسم. من خودم به عمد می خواستم از گره های عجیب و غریب فاصله بگیرم. شخصیت پردازی فرمول مشخصی ندارد بلکه مهم این است که بازیگران مخاطب را درگیر دنیای ذهنی کاراکترها نمایند. من فکر کردم که این فیلم را به دور از جهان ملتهب کنونی بسازم و از رفاقت و دوست داشتن حرف بزنم. کاراکترهای من در معرض غریزه خود قرار می گیرند و داستانشان گذشت از غریزه و رسیدن به دوستی است.

کارگردان فیلم سال دوم دانشکده من درباره دلیل انتخاب بازیگران حرفه ای برای نقش های کمرنگ اضافه کرد: بازیگران حرفه‌ای بیشترین کمک را به من انجام دادند. من تعداد زیادی از بازیگران را به سینما معرفی کردم و نمیشد برای همه نقشها وقت بگذارم.

وی در پاسخ اینکه فیلم تلاش داشته تا موضوع خیانت را به روایت خود تعریف کند ادامه داد: این فیلم با محوریت خیانت نیست بلکه محوریت آن غریزه است. در این فیلم من کمتر کار تحقیقاتی انجام دادم زیرا تجربه های قبلی به من کمک می کرد. ذات فیلمنامه از فردی بر می آمد که خیلی خوب این نوع از سینما را می شناسد. پرویز شهبازی دوستانه می خواست که من کار کنم. وی چهار قصه را برایم تعریف کرد و من این روایت را انتخاب کردم. این فیلمنامه سه بار از سال 94 تاکنون بازنویسی شد.

صدرعاملی در جواب اینکه آیا نقش اول دختر فیلم الگوبرداری از نگار جواهریان است افزود: واقعیت امر من این موضوع را قبول ندارم. اگر بخواهیم این موضوع را قبول کنیم از نظر من بسیار سخت است که بازیگری جوان مثل وی بازی کند.

ارسطویی بازیگر جوان این فیلم درباره انتخاب خود توسط صدرعاملی افزود: ما ماه ها زیر نظر پانته‌آ پناهی‌ها تمرین می کردیم. بعد از تمرین از تعداد هنرآموزان کم شد تا نوبت به تست دوربین رسید و ما انتخاب شدیم.

صدرعاملی در جواب به اینکه فیلمنامه بسیار ضعیف است گفت: من این فیلم را کاملاً به دلیل فیلمنامه جذاب و شادابش قبول کردم. من کاملاً بر اساس تحقیقات ویژه از محیط دانشگاهی این اثر ساختم.

مصفا درباره قبول نقش در فیلم سال دوم دانشکده من گفت: من به غیر از علاقه به همکاری با صدرعاملی و شهبازی و ردایی از نظر من فیلمنامه به شدت جذاب بود. فیلمنامه به نوعی تازه به روابط اجتماعی نگاه می کرد و مرا ترغیب کرد تا اثر را بپذیرم.

پدرام شریفی در ادامه افزود: من هم صحبت های علی مصفا را تکمیل می کنم. امیدوارم این تجربه مورد نظر مخاطبان قرار گیرد. من از این فیلم به شدت لذت بردم و نقشی که در فیلم داشتم را به شدت دوست داشتم.

صدرعاملی در پایان این نشست درباره طرح اصلی فیلمنامه مبنی بر هنجارشکنی در روابط خاطرنشان کرد: من این حرف را قبول ندارم که اثر به دنبال هنجارشکنی بود. این فیلم فضایی دوستانه را دنبال می کرد. این فیلم به نوعی رابطه صمیمانه دو دوست را دنبال می کرد.

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *