وجود مبارک فاطمه زهرا(س) همسطح قرآن است/باید حضرت فاطمه (س) را به همه جهان معرفی کنیم
این مرجع تقلید ادامه داد: یک وقت میگویند ابراهیم خلیل امت است، «کان إبراهیم أمة واحدة»؛ وقتی میگویند یک ملّت قیام کردند برای کوبیدن ابراهیم خلیل، این به دلالت التزام میفهماند که ابراهیم امت واحده است؛ اگر گفتند یک ملّت قیام کرد برای کوبیدن زید، معلوم میشود که زید یک ملّت است، چون زید اگر یک فرد عادی بود، یک فرد عادی هم میتوانست او را از پا در بیاورد. اینکه صدیقه کبری(سلام الله علیها) را وجود مبارک حضرت امیر(علیه السلام) معرفی میکند، می فرماید امت جمع شدند تا فاطمه را حذف کنند؛ یعنی فاطمه امت است! چون اگر یک فرد عادی بود که لازم نبود یک امت قیام کند تا او را از پا دربیاورد. امت به وسیله سقیفه حضور پیدا کرد. آنها که اهل حَلّ و عقد بودند آنها جامعه را شوراندند و به هر حال اهل بیت(علیهم السلام) را خانهنشین کردند.
وی تصریح داشت: وجود مبارک فاطمه(سلام الله علیها) همسطح قرآن است، این طور نیست که در قرآن حقیقتی باشد و فاطمه(سلام الله علیها) نداند، یا فاطمه(علیها السلام) کاری بکند و عملی داشته باشد، سیرهای، سنتی و سریرهای داشته باشد که قرآن نگفته باشد؛ پس او همتای قرآن است.
اآیت الله جوادی آملی بر لزوم شناساندن حضرت فاطمه به تمامی جهانیان تاکید کرد و بیان داشت: الان کسی که همتای انجیل است، جهان را مسخّر کرده است، شرق و غرب عالم به نام «مریم» است، مسیحیت توانست او را به جهان معرفی کند، لذا ما نباید تنها به همین اشک و ناله اکتفا کنیم، بلکه باید حضرت فاطمه (علیها السلام) را به همه جهان معرفی کنیم.
آیت الله جوادی آملی تاکید داشت: وجود مبارک صدیقه کبری در همین خطبه «فدکیه»، که حتماً باید این خطبه در حوزه ها تدریس و مباحثه شود و جنبه های مختلف آن برای مردم تبیین شود، فرمود ما وحدت میخواهیم، مشکل کشور با وحدت و اتحاد حلّ میشود، اما اتحاد و وحدت سفارشی نیست و با سفارش دلها منسجم نمیشود؛ عامل وحدت جامعه، عدل است، فرمود آنچه دلها را منسجم میکند عدل است و کلید آن به دست ما یعنی به دست امامت است.
وی ابراز داشت: به هر حال این امت واحده باید معرفی بشود، که امیدواریم این معارف را به درستی به جامعه منتقل کنید و این جامعه وقتی قرآنی وعترتی شد، هیچ عاملی آن را تهدید نمیکند.