پایانههای مسافربری محل تلاقی فرهنگهای ایرانی است
به گزارش گروه جامعه ، ابراهیم شیخ با تاکید بر اینکه امروزه خدمات پایانهای مسافربری در شهرهای بزرگ تهران مبتنی بر رضایتمندی مردم است، گفت: عمده تغییراتی که تا پیش از این در سطح پایانهها شاهد بودیم، تغییراتی از جنس نوسازی نوگان و تشکیلاتیتر شدن کادر اداری بوده است. این در حالیست که ما باید همانند شهرهای پیشرو، سامانه خرید و فروش بلیط تمام هوشمند و حمل و نقلی مبتنی بر برنامه ریزی داشته باشیم.
معاون شهردار تهران ضمن تقدیر از عملکرد موثر مدیران سازمان در حوزه چابک سازی و افزایش بهره وری افزود: سازمان پایانهها و پارک سوارها در دوره جدید مدیریت شهری، با اجرای سیاستهایی مانند چابک سازی موفق به افزایش درآمد پایدار و بهره وری سازمانی شد که این امر نشان از مدیریت عملکرد قدرتمند است و ما امید داریم تا در آینده مسافران نیز تغییرات ملموسی را نسبت به ارائه خدمات در گذشته شاهد باشند.
وی در ادامه تصریح کرد: پایانههای مسافربری به دلیل موقعیت استراتژیک خود، محل تلاقی فرهنگهای ایرانی است و میبایست از این ظرفیت در جهت تقویت بنیههای فرهنگی و آشنایی اقوام با یکدیگر در یک بستر مناسب استفاده کرد.
معاون توسعه منابع انسانی با اشاره به مساحت و فضای گسترده پایانههای موجود در تهران و مقایسه آنها با سایر کشورها گفت: شهرهای پر تردد دنیا دارای پایانههایی با مساحت کمتر از ما میباشند، اما نوع معماری آنها بصورت عمقی و طبقاتی است. اکنون که چنین فضایی در اختیار ماست، ضروری است تا از منظر اقتصادی به آن توجه کرده و در جهت ارتقاء سطح خدمات به مسافرین در قالب واگذاری این فرصتها به بخشهای خصوصی تدابیری بیاندیشیم.
در ادامه این جلسه امیرحسین صدیقی مدیرعامل سازمان پایانهها و پارک سوارها با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه منابع انسانی و سایر اقدامات انجام شده در طول مدت یکسال گذشته گفت: طبق آخرین آمار موجود، سال گذشته توانسته ایم خدمات مورد نظر را به ۳۳ میلیون مسافر در قالب ۶ پایانه درون شهری به مقصد ۳۸۷ شهر داخلی و ۹ کشور خارجی ارائه دهیم.
صدیقی با اشاره به کاهش استقبال از این نوع سفرهای جادهای افزود: تلاش ما این است که با راه اندازی پایانههای اقماری و محلی، از حجم مراجعه مسافرین به پایانههای اصلی جلوگیری کرده و ضمن افزایش سرعت در خدمات رسانی، بهبود کیفیت و تسهیل در تردد را نیز برای عزیزان فراهم آوریم.
وی ادامه داد: در این مدت توانستیم ضمن اعمال سیاست جدید در اخذ عوارض پنج درصدی شهرداری از فروش بلیط ها، زیر ساختهایی را برای افزایش درآمد پایدار از حمل بار تجاری توسط ناوگان برون شهری فراهم کرده و در حوزه HSE نیز با رفع بیش از ۴۰۰۰ مورد از نواقص احصا شده، بعنوان سازمان برتر شهرداری انتخاب شویم.
صدیقی افزود: اکنون به دنبال هوشمندسازی کامل پایانهها هستیم تا ضمن خروج فروش بلیط از پایانهها و تمام الکترونیکی کردن آنها، با برنامه ریزی مدون و دقبق، ارائه خدمات ایمنتر و سریعتر را برای مسافران به ارمغان آوریم.