صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خودروسازان زمان تحویل خودرو به مشتریان را اعلام کنند

۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۸۸۴۸۴
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
سازمان حمایت از مصرف کنندگان از شرکت‌های خودروساز خواست تا زمان تحویل خودرو‌های معوق را به مشتریان اعلام کنند.

به گزارش گروه اقتصاد شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: خودروسازان ملزم هستند به تعهدات خود در قبال مشتریان پاسخ دهند، اگر زمان این تعهدات، سررسید شده باشد باید قیمتی که در پیش فروش عادی ذکر شده برابر با قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد باشد.

وی گفت: اخیرا بازرسانی در شرکت‌های خودروساز از سوی سازمان حمایت مستقر شده اند و مقرر شده که ۸۰ درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و ۲۰ درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۴ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، خودروساز باید در قرارداد‌های پیش فروش جدید به گونه‌ای رفتار کند که بتواند در موعد مقرر، خودرو مورد نظر را به مشتری تحویل دهد و از این پس زمان تحویل خودرو‌های پیش فروش شده باید کاملا مشخص باشد.

عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها برای خودروسازان به وجود آورده است، گفت: اگر به دلیل اعمال تحریم ها، خودروسازان نمی‌توانند خودرو خاصی را به مشتریان تحویل دهند باید نسبت به جایگزینی خودرو پیش فروش شده با خودرویی دیگر هم تراز با سلیقه و رضایت مشتری اقدام کنند و به طور کلی باید رضایت مصرف کننده جلب شود.

وی افزود: ممکن است خودروساز به دلایل تحریم و یا مشکلات تامین قطعه، امکان تولید یک خودرو خاص را نداشته باشد، ولی نباید برای معرفی خودرو جایگزین، به مشتری تحمیلی صورت گیرد.

میرآخورلو با بیان اینکه ممکن است یافتن راهکار‌های مناسب برای مقابله با تحریم‌ها و تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان نیازمند زمان بیشتری باشد افزود:، اما آنچه مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت‌های خودروساز باید برای خودرو‌های پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل جدیدی را برای مصرف کننده مشخص کنند و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب نمایندو مشتریان به تمام حق و حقوق خود برسند.

عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفت: قطعا وزارتخانه تمهیداتی را برای حل مشکلات خودروسازان در جهت دور زدن تحریم‌ها و یا در قالب اعطای ارز و یا تسهیلات ریالی اتخاذ می‌کند تا تیراژ تولید خودرو به شرایط قبلی خود بازگشته و چرخه تولید متوقف نشود.

وی در پایان گفت: متاسفانه در پیش فروش‌های قبلی، مشکلاتی در زمینه تولید برخی خودرو‌ها و یا تامین قطعات آن‌ها موجب ایجاد التهاب در صنعت خودرو شد، ولی تلاش می‌کنیم از این پس، با هدف کسب رضایت کامل مشتریان، دوره زمانی تحویل کاملا مشخص باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *