بهره برداری از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال تابستان ۹۸
وی افزود: تمامی فناوریهای روز جهان در این پروژه استفاده شده و عملیات اجرایی به صورت مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان و همچین پیمانکاران داخلی به صورت هماهنگ و یکپارچه اجرا میشود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: علاوه بر در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، باید اقدامات باقی مانده بر اساس استانداردها انجام شود.
به گفته وزیر راه وشهرسازی بهرهبرداری از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال به طول ۳۲ کیلومتر باعث کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر و ۲۰ دقیقهای زمان تا سهراهی شهرستانک میشود.
وی با اشاره به عوامل تاثیرگذار و طولانی شدن مدت اجرای آزادراه تهران ـ شمال بیان داشت: عوامل رکود زیادی بر این پروژه تحمیل شد و معارضین متعددی بر این پروژه وجود داشت، از طرفی آزادراه تهران ـ شمال در سنوات گذشته در اولویت پروژههای عمرانی دولت قرار نداشت بلکه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ یک دوره فعالیت چشمگیر صورت گرفت که منجربه احداث و بهرهبرداری از منطقه ۴ شد، اما با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی بر روی منطقه یک و ۲ بدون وقفه از سال ۹۳ شکل گرفت که با مشاهده روند اجرایی پروژه هیچ یک از نقاط تعطیل نبوده است.
اسلامی با اشاره به مناطق ۲ و ۳ آزادراه تهران ـ شمال بیان داشت: این دو منطقه از پلها و تونلهای بزرگ و متعددی تشکیل شده است و در راستای احداث آنها در حال مذاکره با سرمایهگذاران هستیم که براساس پیشبینیهای انجام شده که ۴ سال زمان و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.