صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تامین مالی واحدهای تولیدی مهمترین اولویت وزارت صنعت است

۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲:۰۱
کد خبر: ۴۸۷۹۷۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تامین مالی واحدهای تولیدی در شرایط فعلی اقتصاد کشور، یکی از مهمترین اولویت های این وزارتخانه است و می توان از سرمایه های خرد مردمی در این زمینه بهره برد.

به گزارش گروه اقتصاد ، سعید زرندی در جلسه با برخی از مدیران دستگاه‌های اقتصادی اظهار کرد: مشکلات مربوط به تحریم و تاثیرات آن در بخش تولید و تجارت و مشکلات ارزی، باعث شده است نیاز بنگاه‌ها به تزریق نقدینگی، بیش از پیش شده است و راهکار‌های مختلف تامین مالی با همفکری با بخش خصوصی، اساتید دانشگاه و صاحب نظران اقتصادی بررسی می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخی از مواد قانونی همچون تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال و طرح رونق تولید برای تامین مالی تولید در نظر گرفته شده است و برای برخی صنایع خاص به مثل قطعه سازی نیز تسهیلات جداگانه‌ای تخصیص داده شده است.
زرندی با بیان اینکه مجموع این تسهیلات نیاز صنعت، معدن و تجارت را پاسخ نمی‌دهد افزود: سیستم بانکی کشور، ظرفیت مشخصی برای تامین مالی صنعت را دارد و باید به دنبال راهکار‌های جدیدی باشیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از ابزار‌های جدید تامین مالی یکی از موضوعاتی است که به صورت جدی در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

وی گفت: تجارب جهانی نیز نشان می‌دهد که اتکا تولید فقط به بانک‌ها نیست و باید از سایر بازار‌های مالی نیز برای تامین سرمایه بهره برد.
زرندی تاکید کرد: مذاکرات و جلسات متعددی با مسئولان فرابورس، بورس و شرکت‌های تامین سرمایه برگزار کردیم تا بتوانیم واحد‌های تولیدی را به این سمت هدایت کنیم.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در بیمه نیز، سرمایه زیادی وجود دارد که به دنبال راهکاری هستیم تا این منابع نیز به سمت تولید بیاوریم.
وی گفت: "صندوق پروژه ها" و "سرمایه‌های خرد مردمی" از موضوعاتی است که باید با تولید پیوند بخورد.
زرندی تاکید کرد: البته در این نگاه، باید فرهنگ سازی مناسبی نیز در صنعتگران ایجاد شود تا آنان نیز ترغیب شوند به طرف ابزار‌های جدید مالی بروند چرا که فرصت‌ها و قابلیت‌های خوبی در بازار سرمایه وجود دارد که صنعتگران می‌توانند از آن استفاده کنند.

زرندی گفت: مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس نیز آمادگی خود را جهت تسهیل استفاده صنعت از ابزار‌های بازار سرمایه اعلام کرده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *