تاکسیرانی نقش اهرمی در ارتقاء فرهنگ شهر دارد
به گزارش گروه جامعه ، ابراهیم شیخ با تاکید بر اینکه فعالیتهای این سازمان هم از لحاظ گستردگی و هم از لحاظ عمق خدمات بی بدیل و بی نظیر است گفت: سهم ۲۲.۵ درصدی تاکسیها در جا به جایی روزانه مردم تهران، رقم بسیار بالایی در مقایسه با سایر کلانشهرهای دنیا است؛ که نشان از تاثیر اجتماعی و ضریب نفوذ این ناوگان در میان شهروندان است.
معاون شهردار تهران ضمن تقدیر از عملکرد موثر مدیران سازمان در حوزه اقدامات آموزش تاکسیرانان و خدمات رفاهی ارائه شده به آنها افزود: اگر فضای تاکسیرانی هدفمند بر روی بحث آموزش تمرکز کند، یقیناً فرهنگ زندگی شهری تغییر یافته و سازمان میتواند به دلیل سطح عملیات و عمق تاثیر ارتباطی میان تاکسیران و مسافر، نقش اهرمی در ارتقاء فرهنگ شهر ایفا کند.
وی در ادامه تصریح کرد: امروزه با گسترش دامنهی خدمات حمل و نقل عمومی، مردم قدرت انتخاب بیشتری دارند و این انتخاب از کیفیت خدمات ارائه شده نشات خواهد گرفت و ما میبایست در این رقابت با ارتقا کیفیت خدمات خود به شهروندان، ضمن ایجاد یک رابطهی صمیمانه میان تاکسیرانان و مردم، رضایت عمومی و بهره وری سازمانی را افزایش دهیم.
معاون توسعه منابع انسانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص وضعیت منابع انسانی این سازمان گفت: معضل عدم تطابق حجم نیروی انسانی با ماموریتهای سازمان و نیز عدم تطابق شغل و شاغل، نه تنها در این سازمان، بلکه در مجموعهی شهرداری تهران بعنوان یک چالش است و با توجه به اینکه سازمان تاکسیرانی یک مجموعهی فنی، تخصصی و اجتماعی است، میبایست با برنامه ریزی، حرکت به سمت اصلاح فرآیندهای ساختاری و پیاده سازی سیاست چابک سازی آن را بهبود داد.
در ادامه این جلسه علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با ارائهی گزارشی از وضعیت حوزه منابع انسانی و سایر اقدامات انجام شده در طول مدت یکسال گذشته گفت: تاکسیرانی تهران بعد از شهر مکزیکوسیتی، بزرگترین شبکهی تاکسیرانی در دنیا محسوب میشود که با بیش از ۸۰.۰۰۰ تاکسی در سطح شهر به ارائهی خدمات میپردازد؛ البته در دورهی مدیریت شهری جدید با تشکیل اتاق فکری متشکل از نخبگان و کارشناسان برجسته به این نتیجه رسیدیم که به سمت کاهش حجم خودروها و افزایش سطح کیفی آنها حرکت کنیم که تا کنون توانستیم این تعداد از خودرو را به حدود ۷۸۰۰۰ عدد برسانیم.
قنادان افزود: شعار ما مدرن سازی تاکسیرانی است که میبایست در همهی شئون آن را رعایت کرده و بر همین اساس برنامهی استراتژیکی با ۴ محور تدوین نموده و در حال اجرا هستیم.
وی ادامه داد: اولین محور ما خدمات است که شامل صدور مجوز به شرکتهای حمل و نقل اینترنتی، ایجاد تاکسی گردشگری و سایر امور از قبیل: ساماندهی سرویس مدارس میباشد؛ محور دوم مدرن سازی ناوگان از طریق واگذاری خودروهای مدرن به شرکتها به جای افراد است که البته در برنامهی ما ورود خودروهای برقی به شهر تهران نیز وجود داشت، اما به دلیل شرایط تحریم نتوانستیم قرار داد منعقد شده را پیش ببریم.
قنادان افزود: محور سوم ما در این سند راهبردی توجه به شخص تاکسیران با در نظر گرفتن مزایای معیشتی به جهت ترمیم درآمد در شرایط اقتصادی کشور و نیز افزایش مهارتهای فردی با برگزاری دورههای پیش و بدو خدمت بوده و چهارمین نیز محور مدرن سازی سازمان از طریق توسعهی زیرساختها که منابع انسانی بخش اعظمی از آن است، میباشد و ما امید داریم تا بتوانیم این سازمان را تخصصیتر و هوشمندتر در آیندهای نزدیک اداره کنیم.