صدور موافقتنامه راهآهن رشت-آستارا/ اجرای پروژه از ابتدای ۹۸
معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن از صدور و ابلاغ موافقتنامه پروژه احداث راهآهن رشت-آستارا توسط سازمان برنامه و بودجه خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ، مازیار یزدانی بیان کرد: پس از صدور و ابلاغ موافقتنامه پروژه احداث راهآهن رشت-آستارا از سوی سازمان برنامه و بودجه، مشاور مربوطه از سوی شرکت راهآهن برای بررسی و اصلاح کریدور مربوطه عازم محل پروژه شد تا نتایج حاصل از بررسیها در هفته آینده تسلیم وزیر راه و شهرسازی شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه پروژه راهآهن رشت-آستارا هم اکنون در مرحله مطالعاتی و بررسی از سوی مشاور قرار دارد، پیگیری امور اجرایی این خط در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.
معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن ادامه داد: پیشنهادی از سوی استانداری گیلان به منظور احداث خط در مسیر کوهپایه نیز مطرح شده است که مشاور مربوطه این مسیر را هم مورد بررسی قرار داده است.
یزدانی اضافه کرد: راهآهن رشت-آستارا به طول ۱۶۰ کیلومتر موجب کاهش ۲۰ کیلومتری مسافت ۱۸۰ کیلومتری دو شهر میشود؛ تا این لحظه چند شرکت داخلی برای اجرای کامل پروژه اجرای آمادگی کردهاند و بزرگترین مسئلهای که از سوی راهآهن پیگیری میشود، نخست شیوه ساخت و دوم تأمین بقیه منابع مورد نیاز برای ساخت این پروژه ریلی است.
بنا بر این گزارش راهآهن رشت-آستارا بخشی از شاخه ریلی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب محسوب میشود که با تکمیل این قطعه، جریان ترانزیت کالا بین کشورهای هند، ایران، آذربایجان و روسیه به صورت مستقیم برقرار خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه پروژه راهآهن رشت-آستارا هم اکنون در مرحله مطالعاتی و بررسی از سوی مشاور قرار دارد، پیگیری امور اجرایی این خط در اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.
معاون فنی و امور زیربنایی شرکت راهآهن ادامه داد: پیشنهادی از سوی استانداری گیلان به منظور احداث خط در مسیر کوهپایه نیز مطرح شده است که مشاور مربوطه این مسیر را هم مورد بررسی قرار داده است.
یزدانی اضافه کرد: راهآهن رشت-آستارا به طول ۱۶۰ کیلومتر موجب کاهش ۲۰ کیلومتری مسافت ۱۸۰ کیلومتری دو شهر میشود؛ تا این لحظه چند شرکت داخلی برای اجرای کامل پروژه اجرای آمادگی کردهاند و بزرگترین مسئلهای که از سوی راهآهن پیگیری میشود، نخست شیوه ساخت و دوم تأمین بقیه منابع مورد نیاز برای ساخت این پروژه ریلی است.
بنا بر این گزارش راهآهن رشت-آستارا بخشی از شاخه ریلی کریدور ترانزیتی شمال-جنوب محسوب میشود که با تکمیل این قطعه، جریان ترانزیت کالا بین کشورهای هند، ایران، آذربایجان و روسیه به صورت مستقیم برقرار خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *