صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۱۰۰۰ مدرسه مجری طرح بازی و یادگیری هستند

۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸:۵۹
کد خبر: ۴۸۶۶۰۱
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش‌وپرورش در گردهمایی بازی و یادگیری بیان کرد: موفقیت اجرای طرح بازی و یادگیری درگرو تغییر نگرش و باور مجریان است.

به گزارش گروه جامعه ، سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک مسئولان، کارشناسان، رابطان استانی و معاونت آموزش ابتدایی در پروژه بازی و یادگیری اظهار کرد: امروز آغاز یک حرکت مبارک در نظام تعلیم و تربیت است هرچند ممکن است فعلاً انعکاس لازمه را نداشته باشد، اما سرآغاز یک تحول خوب و زیباست.

وی با تشکر از متصدیان این طرح ادامه داد: مدارس چنان‌که باید از نشاط و سرزندگی و اشتیاقی که شرط لازم برای یادگیری است بی‌بهره هستند و بعضاً به یک محیط خشک و خشن تبدیل‌شده‌اند که دائماً تمایلات بچه‌ها در رقابت‌های ایجادشده سرکوب می‌شوند و از میان جمع یک نفر مدال پیروزی به گردن می‌اندازد و او نیز خودش در رقابتی دیگر سرکوب می‌شود.

بطحایی از ضرورت شاداب سازی مدارس از سال‌ها قبل خبر داد و تصریح کرد: فاصله‌ای که بین ما و کشور‌های توسعه‌یافته وجود دارد ناشی از عدم‌تغییر روش‌های یادگیری است.

وی تغییرات در روش‌های یادگیری را ضروری دانست و گفت: لازمه هرگونه تحول، تغییر در نگرش‌هاست، البته باید سال‌ها طول بکشد تا این تغییرات جواب دهد و اجرای چنین طرح‌هایی ایده یک وزیر نیست بلکه طرحی است که دنیا سال‌ها به دنبال آن است و آن را اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: در محتوا نسبتاً جلو هستیم، اما در روش‌ها شاید ۷۰ سال عقب هستیم. شادی و نشاط شرط اصلی در پایداری و ماندگاری یادگیری است بنابراین باید این شادی را در مدارس حاکم کنیم.

بطحایی بیان کرد: در دهه‌های اخیر انرژی که صرف تغییرات ساختاری شد، اجازه ترمیم روش‌ها را به ما نداد و هرگاه دانش آموزان از تعطیلی مدرسه احساس ناراحتی کردند آن زمان تحول مورد نظر انجام شده است.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: بسیاری از کشور‌ها که ازلحاظ فرهنگی و تاریخی اصلاً قابل قیاس با کشور ما نیستند با اصلاح روش‌ها، محیطی شاداب و پرانرژی را در مدارس خود ایجاد کردند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح بازی و یادگیری بر اساس علم روانشناسی رنگ‌ها، استفاده از رنگ‌های مناسب و فضای آموزشی در یادگیری بسیار مناسب و مؤثر است.

بطحایی گفت:چگالی درس‌ها بسیار مهم است و محتوا نیز باید تغییر کند و در برخی موارد هم کاهش یابد.

وی ادامه داد: موفقیت این طرح درگرو امکانات و اعتبارات نیست بلکه موفقیت آن درگرو باور مجریان این طرح است که باید با تمام وجود این پروژه را باور کنند.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: این طرح باید کاملاً به‌صورت اختیاری و با درخواست مدیر مدرسه اجرا شود و کلاس بازی باید در مکانی باشد که والدین بتوانند از پشت شیشه بازی فرزندان خودشان را مشاهده کنند.

بطحایی افزود: مسئول مستقیم این طرح باید با تمام انرژی برای اجرای این طرح تلاش کند لذا این طرح امانتی است که رابطان و مسئولان آن باید با جدیت آن را اجرا کند.

وی گفت: امیدوارم با همکاری اولیا و مدیران مدارس ۱۰۰۰ مدرسه مجری آزمایشی این طرح به‌خوبی آن را اجرایی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *