صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

قانون شورا‌های آموزش و پرورش بازوی توانمند حل مشکلات آموزش و پرورش است

۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶:۲۶
کد خبر: ۴۸۴۷۰۳
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: قانون شورا‌های آموزش و پرورش بازوی توانمندی برای حل مشکلات آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، مجتبی زینی وند در نشست خبری هفته بزرگداشت قانون شورا‌های دانش آموزی اظهار کرد: آموزش و پرورش رکن اساسی توسعه است. تمامی مسیرها برای توسعه از راه آموزش و پرورش می‌گذرد. موضوع سهیم شدن مردم در آموزش و پرورش مختص کشور ما نیست. مردم و بخش‌های غیردولتی پیوستگی عظیمی با آموزش و پرورش دارند. تجربه ۲۵ سال اجرای شورا‌های آنوزش و پرورش نشان می‌دهد که اجرای این برنامه نتایج خوبی به دنبال داشته است. شورا‌های آموزش و پرورش در سه حوزه برنامه ریزی اجرا و نظارت می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند.

زینی وند افزود: علیرغم ظرفیت شورا‌های آموزش و پرورش قانون آن در تحقق اهداف پیش بینی شده از جمله بسیج امکانات با چالش‌ها و موانعی رو به رو است. چالش اول فقدان نگاه ملی به آموزش و پرورش در نگاه مدیران سایر دستگاه‌ها است. سال گذشته در بحث ماده ۱۸ رشد درصدی داشتیم. چالش دوم وضع قوانین مغایر است. چالش سوم آشنا نبودن مدیران دستگاه‌های آموزش و پرورش با ظرفیت و قانون شورا‌های آموزش و پرورش است. قانون شورا‌های آموزش و پرورش بازوی توانمندی برای حل مشکلات آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی افزود: در سال ۹۶ تعداد ۶۷۹ شورا‌های در سطح استان شهرستان و منطقه داشتیم.

 

وی افزود: شورای آموزش و پرورش در سال ۹۶ تعداد ۳۰ هزار و ۶۷۵ مصوبه داشته، که ۸۷ درصد آن‌ها اجرایی شده ۲۳ درصد آن‌ها آموزشی، ۲۰ درصد پرورشی، ۱۷ درصد اداری، ۱۳ درصد عمرانی، ۱۲ درصد رفاهی، ۴ درصد پژوهشی و ۱۱ درصد مصوبات سایر موارد بودند.
وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته میزان حضور استانداران در شورا‌های آموزش و پرورش ۸۶ درصد بود و میزان حضور ائمه جمعه نیز با رشد رو به رو شد.

رشد ۳۶ درصدی کمک‌های داوطلبانه مردمی در سال ۹۶

وی افزود: دربند کمک‌های داوطلبانه مردمی به مدارس بوده رشد ۳۶ درصدی در سال ۹۶ داشته ایم. در بند ۴ ماده ۱۱ با موضوع هزینه اجرای کلاس‌های فوق برنامه کاملا اختیاری اولیا به مدارس دولتی کمک کردند. در سهم مشارکت بخش‌های دولتی و غیر دولتی ۱۷۰۰ میلیارد تومان یعنی ۶ درصد رشد مشارکت نسبت به سال ۹۵ را داشتیم. کاهش ۷۴ درصدی عوارض ساخت و ساز اماکن را داشتیم. در سال ۹۶ شاهد رشد ۹ درصدی هدایای سایر ارکان‌ها به آموزش و پرورش را داشتیم. تغییر کاربری فضا‌های آموزش و پرورش باید در شورا‌ها مطرح شود و با همکاری سایر ارکان‌ها شاهد استفاده بهینه و رشد ۲۰ درصدی عواید اجرای این طرح را شاهد بودیم.

زینی وند در ادامه بیان کرد: درباره آموزش مناطق مرزی آیین نامه آموزش و پرورش مناطق مرزی تدوین و تصویب شد و منتظر شورای عالی آموزش و پرورش هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: بیش از ۲۰۵ هزار نیروی آزاد هم اکنون در مدارس غیردولتی مشغول به کار هستند. همه مدارس تا سقف مشخصی از پرداخت عوارض معاف هستند. از اقدامات شورا‌های دانش آموزی آسفالت حیاط مدرسه، برچیده شدن بخاری نفتی، فرش کردن نمازخانه، کلیه کانکس‌ها در مناطق گرمسیر جمع آوری شده، تجهیز آزمایشگاه‌های مدارس، تجهیز کارگاه‌های آزمایشگاه ها، آسفالت پشت بام‌های مدارس و ترمیم کوچه‌های مدارس از برخی از اقدامات ما بوده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *