در آموزشوپرورش مواردی را آموختیم که به عمل و مهارتی تبدیل نشدند
به گزارش گروه جامعه ، فاضل نظری در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزشوپرورش استانها با اشاره به رفع موانع موجود در مسیر تعلیم و تربیت، اظهار کرد: باید موانع پیش روی آموزشوپرورش برداشته شود و در حال حاضر موانعی که وجود دارد شامل سه دسته؛ ساختاری و روشی زیرساختی و اطلاعاتی نگرشی است که مانع نگرشی مهمترین مانع است.
وی افزود: در زمانی که تغییر رویکرد از نظام قدیم به نظام جدید داشتیم، تغییر زیادی در محتوا انجام گرفت و برای هر تغییری باید برای رفع موانع نگرشی قدم برداشته شود.
نظری بابیان اینکه تغییر نظام ارزشی در راستای رفع موانع نگرشی رخ میدهد، گفت: در آموزشوپرورش مواردی را آموختیم که به علم تبدیل شد، اما به عمل و مهارتی تبدیل نشدند.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: نظام کنکور فرق رباعی و دوبیتی را از دانش آموزان میخواهد، اما به وی نمیگوید که در کجای زندگی میتواند از این دانش استفاده کند.
وی تأکید کرد: در حال حاضر دانش آموزان به سمت رشتههای درسی و دانشگاهی خاصی اشتیاق دارند و مدارس هم به دلیل مطالبات خانوادهها در همین مسیر برنامهریزی میکنند، درحالیکه اگر دانش آموزان مهارت «کارگروهی»، «نه گفتن» و «کنترل خشم» را یاد بگیرند، جامعه دچار آسیبهای اجتماعی نخواهد شد.
نظری در ادامه گفت: جشنوارهها را به مهرواره تبدیل کنیم و دانش آموزان را گروهی به مسابقات هدایت کنیم. وزیر آموزشوپرورش، از کانون بهعنوان شریک استراتژیک برای آموزشوپرورش یادکردند و در حال حاضر کانون نیاز به اعضایی دارد که با عشق و علاقه به کانون بیاید و از ظرفیتهای موجود در آن استفاده کنند.