۲۲۶ هزار فقره بازرسی از صنوف کشور صورت گرفت
در ماه مذکور ۱۲ هزار و ۴۰۷ فقره شکایت توسط واحدهای بازرسی اصناف دریافت شد که ۵۷ درصد در بخش کالا و ۴۳ درصد در بخش خدمات بود.
از مجموع شکایات دریافتی ۲۱ درصد به صورت حضوری، ۵۳ درصد تلفنی و ۲۶ درصد به صورت کتبی دریافت و رسیدگی شده است.
در عین حال پس از بررسی و ارزیابی کارشناسان ۱۱هزار و ۹۳۰ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که برای رسیدگی و برخورد قانونی به ادارات و مراجع ذیربط ارسال شده است.
همچنین از کل شکایات قابل پیگیری ۱۹ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۲ درصد متخلف، ۳۰ درصد غیرمتخلف و ۱۹ درصد در دست بررسی است.
بیشترین عناوین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب است.