صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

ابوحیدری: احیای تیم دوچرخه‌سواری سرعت زمان‌بر است/ هیچ پیست چوبی برای تمرین در کشور نیست

۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۰۴
کد خبر: ۴۸۱۱۶۳۸
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری سرعت گفت: مشکل اصلی تیم سرعت این بود که ترکیب عسگری، دانشفر و خادمی که یک تیم خوب و درخشان بودند.

محمد ابوحیدری در گفت‌وگو با میزان، درباره روند برگزاری اردو‌های تیم ملی دوچرخه‌سواری سرعت در راه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: اردو‌های تیم ملی با هدف سرمایه‌گذاری روی رکابزنان نوجوان و جوان از ابتدای امسال شروع شده است. تمرینات به صورت مستمر با ملی‌پوشان جوانان و نوجوانان ادامه دارد و اگر به این نتیجه برسیم که شانس رقابت در مسابقات قهرمانی آسیا را دارند قطعاً نفرات آماده اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: فعلاً شانس اعزام یکی از ۲ بانوی رکابزن از رده سنی جوانان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا زیاد است، اما از آنجایی که رکابزنان پسر از رده نوجوانان هستند فعلا به رکورد‌های مدنظر برای رقابت در رده جوانان آسیا نرسیده‌اند، اما با توجه به شرایط سنی همچنان یک سال دیگر برای رقابت در رده جوانان زمان دارند. 

پس از خداحافظی عسگری، خادمی و دانشفر با بحران در بخش سرعت مواجه شدیم

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری سرعت گفت: هدفگذاری اصلی‌مان در بخش پسران برای مسابقات قهرمانی آسیای سال آینده است. البته باید تاکید کنم هدفگذاریمان روی این رکابزنان نوجوان طبق یک برنامه بلندمدت‌تر، درخشش دوچرخه‌سواران سرعت و پیست ایران در بازی‌های آسیایی ناگویا ژاپن است. 

ابوحیدری درباره دلایل افت محسوس تیم دوچرخه‌سواری سرعت ایران و دور شدن از رکورد‌های آسیایی، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی تیم سرعت این بود که ترکیب عسگری، دانشفر و خادمی که یک تیم خوب و درخشان بودند در فاصله زمانی کوتاهی خداحافظی کردند و متأسفانه نتوانسته بودیم تاکنون این گَپ ایجاده شده را از بین ببریم، اما تلاش‌مان بر اینست که دوباره با این نوجوانان به یک ترکیب برنده و تیمی آماده برسیم. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر رکابزنان نوجوان و آینده‌داری در بخش پسران از جمله رحیم آبادی، زارع، امین الرعایا و قناد که در استرالیا رکاب می‌زند را داریم که مستمر زیر نظر هستند تا در صورت رسیدن به رکورد‌های مطلوب برخی از این رکابزنان به مسابقات آسیایی اعزام شوند. 

برای احیای تیم سرعت و ساختن یک نسل جدید تلاش می‌کنیم

سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری سرعت درخصوص نحوه اعزام رکابزنان بزرگسال به مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: برای رکابزنان رده سنی بزرگسالان هم چند رکورد حدنصاب برای اعزام به قهرمانی آسیا تعیین کردیم که اتفاقاً این رکورد‌ها توسط همین دوچرخه‌سواران در سال‌های گذشته ثبت شده و رکورد‌های دور از دسترسی نیستند. از آنجایی که رکابزنان بزرگسال اکثراً دارای مربی شخصی هستند، این رکورد‌ها تعیین شد تا پس از رسیدن به حدنصاب‌های ورودی در تمرینات‌شان، درخواست رسمی رکوردگیری را به فدراسیون اعلام کنند و در حضور کادرفنی رکوردگیری‌ها انجام شود.

ابوحیدری در ادامه تصریح کرد: هدف‌مان احیای تیم سرعت است و در واکنش به برخی دوستان که اعلام کردند تیم سرعت نابود شده باید اعلام کنم که با این شرایط سخت‌افزاری و پس از بحرانی که بعد از خداحافظی ملی‌پوشان اسبق پیش آمد در تلاش برای احیای تیم سرعت و ساختن یک نسل جدید هستیم، اما قطعاً این پروسه زمانبر است. 

تأثیر سرما و آلودگی را در رکوردگیری بزرگسالان اعمال می‌کنیم

وی در واکنش به برخی انتقادات در مورد تاثیر شرایط جوی بر نرسیدن به رکورد‌های اعزام، اظهار داشت: البته در روز‌های اخیر انتقاداتی از سوی برخی رکابزنان به تاثیر سرما و آلودگی‌ها در عدم رسیدن به رکورد‌های ورودی بود، که باید در پاسخ اعلام کنم ما هم خودمان از گذشته دوچرخه‌سوار بودیم و کاملا از تاثیر شرایط جوی و برودت هوا و همچنین پیست رکوردگیری شده در زمان ثبت شده رکابزنان آگاهیم و در صورتی که ورزشکاری احساس می‌کند به رکورد‌ها نزدیک شده، قطعا در روز رکوردگیری شرایط جوی و همچنین وضعیت پیست را لحاظ خواهیم کرد و نباید نگران چنین مواردی باشند و پس از بررسی رکورد‌ها درخصوص اعزامشان نتیجه گیری خواهد شد.

تا بازسازی پیست اهواز مجبوریم در سرما و آلودگی تهران تمرین کنیم

ابوحیدری در پایان با تأکید بر نداشتن پیست مناسب چوبی در کشور برای برگزاری تمرینات، خاطرنشان کرد: با این جوانان امکان رسیدن به رکورد‌های در حد مدال آسیا وجود دارد، اما متأسفانه مشکلات اقتصادی برای اعزام‌ها و همچنین نداشتن پیست چوبی و همچنین سرما و آلودگی هوا در تهران امکان برگزاری تمرینات با حداکثر فشار وجود ندارد. پیست‌های تبریز و مشهد هم نسبتاً شرایط خوبی دارند، اما شرایط سرما و آلودگی هوا در این شهر‌ها به شدت وجود دارد و به این ترتیب تنها پیست در اختیار پیست اهواز بود که متأسفانه پیست اهواز هم اکنون در حال ترمیم و بازسازی است. از همین رو مجبوریم با تمام مشکلات آلودگی و سرما در تهران تمرینات را پیگیری کنیم. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *