صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حواشی هالیوود و صنعت سرگرمی | پربیننده‌ترین سریال آمریکایی/ حواشی بازی اینترگالاکتیک/ خانواده کارداشیان‌ها

۰۵ دی ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۱۰۰۸۷
پرمخاطب‌ترین سریال تلویزیونی در آمریکا به کار خود پایان داد اما بینندگان می‌توانند داستان‌های کابویی تیلور شریدان را در دیگر محصولات او ببینند. قهرمان بازی «اینترگالاکتیک»، آن کسی نیست که گیمرها می‌خواهند.

جدیدترین  حواشی و جنجال‌های هالیوود و بازی‌های کامپیوتری، از سریال «یلواستون» به‌عنوان موفق‌ترین سریال آمریکایی در چند اخیر گرفته تا به حاشیه‌سازی سازندگان بازی «اینترگالاکتیک» و تجارت تراز اول مادر کارداشیان‌ها از فرزندانش، خواهیم پرداخت.

در این گزارش به این موضوعات پرداخته خواهد شد:

  • پربیننده‌ترین سریال آمریکایی رکورد شکنی کرد
  • چرا قهرمان بازی اینترگلکتیک این شکلی بود؟
  • آینده خاندان کارداشیان‌ها چه می‌شود؟

پایان پربیننده‌ترین سریال آمریکایی یلواستون Yellowstone

یکی از بدترین اتفاقاتی که می‌تواند برای سریال‌های محبوب بیفتد، جدای قهرمان اصلی است. هیچ کسی اهمیتی به سریال «آفیس» Office پس از جدایی اتیو کارل نداد. نابودی کاراکتر کوین اسپیسی و در نهایت اخراج وی از «خانه پوشالی» House of cards بزرگترین اشتباه هنری در تاریخ نتفلیکس بوده و سریالی که این پلتفرم را بر سر زبان‌ها انداخت را نابود کرد.

جدایی کوین کاستنر از نیمه دوم فصل پایانی «یلواستون» Yellowstone نیز شاید اگر به اندازه «خانه پوشالی» به محصول نهایی لطمه نزد باشد، اما یادواره یکی از محبوب‌ترین کاراکترهای سریال‌های قرن 21 را خدشه دار کرد.

البته موفقیت غیر قابل‌منتظره یلواستون از فصل دوم به بعد، به ضرر این مجموعه تمام شد. باتوجه به اینکه در آمریکا این سریال معروف به بازی تاج و تخت ایالات جمهوری‌خواه است، کمپانی پارامونت حاضر نبود که این سریال به این زودی‌ها تمام شود. در نتیجه در دو فصل آخر آن به اصطلاح آب بسته شد.

بااینحال مخاطبان اسپیناف‌های متعددی برای یلواستون ساخته شده و خواهد شد. فصل دوم از سریال «1923» چند ماه دیگر پخش خواهد شد.

دنیای تیلور شریدان

محبوبیت یلواستون در آمریکا به‌قدری زیاد بود که کمپانی پارامونت، قرارداد چند ساله را با تیلور شریدان خالق یلواستون تنظیم کرد تا برای این کمپانی، چند سریال را بسازد. شریدان خالق سریال‌هایی نظیر «1883» ، «پادشاه تولسا» tulsa king ، «شهردار کینگزتاون» mayor of kingstown ، «عملیات ویژه: شیرزن» Special Ops: Lioness ، «لندمن» Landman و سریال «1923» بوده است. صحبت‌هایی از ساخته شدن دنباله یلواستون در تگزاس با نام «6666» نیز مطرح شده است.

سبک زندگی کابوی‌ها و در مجموع وسترن، هنوز در آمریکا محبوبیت خود را داشته و نیمه دیگر این کشور، تشنه محصولاتی بودند که داستان‌هایی با هویت ملی آمریکا را بگوید.

حواشی بازی اینترگلکتیک Intergalactic: The Heretic Prophet

واکنش تند گیمر‌ها به تیزر «اینترگالاکتیک» (میان‌کهکشانی: پیامبر مرتد) Intergalactic: The Heretic Prophet نشان می‌دهد که هنوز می‌توان به نسل جدید در بازی‌نخوردن از جریانات چپ‌گرایانه، امید داشت. بسیاری از کاربران به ووک بودن این بازی اشاره داشته و این تیزر را به نسبت ۲ به ۱ دیسلایک کرده‌اند.

کمپانی ناتی داگ Naughty dog در حالی از بازی «اینترگالاکتیک» رونمایی کرد که مزه تلخ بازی آخرین بازمانده از ما ۲ هنوز در دهان گیمر‌های است. نیل دراکمن مدیر ناتی داگ تصمیم گرفت تا برای جلب رضایت مجدد مخاطبان، از این بازی را معرفی کند!

یکی از آفاتی که چند سالی می‌شود گریبان صنعت بازی‌های کامپیوتری را گرفته، این است که سازندگان می‌خواهند گرایشات سیاسی خود را به مخاطب تحمیل کنند. برنامه کمپانی‌های بزرگ بازی سازی در آمریکا و اروپا، این شده است که «مهم نیست شما به‌عنوان مشتری چه چیزی می‌خواهید، شما آن چیزی را که ما صلاح می‌دانیم را باید بخواهید!»

سیاست‌هایی نظیر تغییر جنسیت، نژاد و زشت‌کردن کاراکتر‌ها و قهرمانان، علاوه براینکه به ضرر هالیوود تمام شده است، چند سالی می‌شود که بازی‌های بزرگ مانند «کانکورد» Concord و «استاروارز اوتلاز» Star wars outlaws را نیز بر زمین زنده است.

یکی از مشکلات گیمر‌ها با بازی Intergalactic، نحوه انتخاب قهرمان قصه است؛ گویا سازندگان صرفا برای جلب رضایت نهاد‌های حامی گروه‌های رنگین‌کمانی، فردی با جنسیت مجهول را برای کاراکتر اصلی در نظر گرفته‌اند. تعداد دیسلایک‌ها و کامنت‌های نقادانه زیر تیزر اینترگلکتیک در یوتیوب به‌قدری زیاد بود که کانال ناتی داگ، کامنت‌های این ویدیو را بست.

هنوز زنان آمریکایی، پا‌به‌پای کارداشیان‌ها می‌دوند!

انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری در ایالات متحده نشان داد که درصد قابل توجهی از مردم آمریکا ارزش چندانی برای عقاید سیاسی سلبریتی‌ها قائل نیستند. به‌ همین علت، خاندان کارداشیان‌ها عموما درباره مسائل مهم سیاسی، موضع نمی‌گیرند. اما از تاثیر آن‌ها روی دیگر ابعاد فرهنگی و اجتماعی نمی‌توان غافل شد.

قبیله کارداشیان‌ها روی‌هم‌رفته چند میلیارد فالوور در اینستاگرام و توییتر دارند، اما میزان توجه مخاطبان به جزئیات زندگی این خاندان، در حد نهایت چند دقیقه بوده و این امر در میزان مخاطبان مستند ساختگی «خانواده کارداشیان‌ها» The Kardashians نمایان است.

اگرچه خانوداده کارداشیان‌ها رکورد ریلیتی شو بدون سناریو Unscripted reality show (البته به زعم سازندگان!) را در پلتفرم هولو و دیزنی پلاس با ۳.۹ میلیون بیننده شکست، اما شاهد افت فاحش مخاطبان در قسمت‌های بوده است. بااینحال، کریس جنر به‌عنوان رئیس قبیله، قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری را برای ساخت دو فصل اول با پلتفرم هولو بسته بود.

ارزش «کارداشیان‌ها» از منظر هالیوود، در جذب ۳ میلیون مخاطب تلویزیونی نیست، بلکه در پلتفرم بزرگ این خانواده در شبکه‌های اجتماعی است. اما ریزش مخاطبان فصل پنجم، رئیس قبیله را برآن کرده تا به‌دنبال ساختن روایت‌ها و حواشی جدید باشد. کریس جنر به کلوئی (خواهر کیم) گفته است که به‌دنبال مرد جدیدی در زندگی خود باشد و از کایلی خواسته است تا تیموتی شالامی بازیگر مشهور فیلم «تل‌ماسه» Dune را مجاب کند تا در ریلیتی شو بدون سناریو، حضور یابد. شایعات برنامه‌ریزی شده‌ای از لاو اینترست جدید کیم نیز مطرح شده است.

کریس جنر تبلور تاکتیک بدنامی به از گمنامی بوده و از هیچ تلاشی برای ماندن در تیتر رسانه‌ها دریغ نمی‌کند. بااینکه زنان آمریکایی، می‌دانند تمامی اتفاقات مهم در زندگی کارداشیان‌ها، از پیش برنامه‌ریزی‌شده است، اما هنوز مردم آمریکا، به تماشای سناریو‌های ساختگی این خاندان، می‌نشینند. البته ممکن است که بخش قابل توجهی از بینندگان، برای اهداف دیگری نظیر حسرت خوردن از سبک زندگی لاکچری این خانواده یا برای الهام گرفتن از سبک زندگی کارداشیان‌ها، این مستند را می‌بینند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *