صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

باید مدارس کانکسی و سنگی تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده شود

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۹۱۸۳
وزیر آموزش و پرورش درباره طرح توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی و پرورشی گفت‌: در اولویت اول مدارس کانکسی، سنگی و کلاس‌های با تراکم بیش از ۳۵ نفر و در نهایت افزایش سرانه آموزشی ۴۰ منطقه هدف در کشور مدنظر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علیرضا کاظمی در گردهمایی تبیینی توسعه عدالت در فضا‌های آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم که به‌صورت برخط با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس‌جمهور و مدیران کل نوسازی، آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد با بیان اینکه در دولت چهاردهم آموزش و پرورش از اولویت‌های رئیس‌جمهوری است، گفت: در گذشته کمتر رئیس‌جمهوری به موضوع آموزش و پرورش تا این اندازه توجه می‌کرد. 

وی ادامه داد: دکتر پزشکیان به‌صورت ویژه و با دو رویکرد نظام آموزش‌و‌پرورش را دنبال می‌کند. توسعه عدالت فضا‌های آموزشی و کیفیت‌بخشی دو رویکرد مهم رئیس‌جمهوری در این حوزه است. یعنی هم به بعد کیفی و هم کمی پرداخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در جلسه استانداران که چند روز پیش برگزار شد، تمامی مباحث، مرتبط با آموزش و پرورش بوده است. 

وی با تأکید بر این‌که آموزش و پرورش در دولت تنها نیست، گفت: این نشست توجیهی و تبیینی برای شبکه اقدام است. در واقع می‌خواهیم برنامه‌ریزی‌های اجرایی مشخص و مدون شود. 

کاظمی ادامه داد: فضای اجرا و طراحی این اقدامات در آموزش و پرورش انجام می‌شود و میدان عمل در استان‌ها، فرمانداری‌ها و دهیاری‌هاست. 

وی با بیان اینکه نظام مسائل استان‌ها به تفکیک در اختیار استانداران قرار گرفته است، گفت: باید شبکه‌های شهرستانی و منطقه‌ای برای انجام اقدامات فوق توجیه شوند. انتظار می‌رود که مدیران به‌صورت حضوری و مجازی جلسه توجیهی برگزار کنند. 

وی با تاکید بر اینکه شناسایی نقاط هدف باید در دستور‌کار باشد، ادامه داد: در اولویت اول مدارس کانکسی، سنگی و کلاس‌های با تراکم بیش از ۳۵ نفر و در نهایت افزایش سرانه آموزشی ۴۰ منطقه هدف در کشور مدنظر است. 

کاظمی با اشاره به این‌که باید از ظرفیت گروه‌های جهادی برای این اقدام بهره گرفت، گفت: باید از ظرفیت‌های مردمی و روستایی استفاده کرد. 

ادغام تمام ظرفیت‌ها و ارائه الگوی جدیدی از مدرسه‌سازی

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: در این نهضت برآنیم تا ظرفیت خیرین، مردمی و گروه‌های جهادی را ادغام کنیم و الگوی جدیدی از ساخت‌و‌ساز را با توجه به کمبود منابع ارائه دهیم. 

وی ادامه داد: الگوی جدید در ساخت، تامین منابع، تجهیزات و مدل اجرایی از رویکرد‌های جدید این اقدام است. 

کاظمی با بیان اینکه باید از بسته‌های ارائه‌شده به استانداران سه نسخه تهیه شود، گفت: یک بسته به مدیران کل آموزش و پرورش، یک بسته به مدیران نوسازی و یک بسته به رئیس مجمع خیرین داده شود تا اطلاعات کافی از استان مربوطه را در اختیار داشته باشند. 

گزارش‌دهی به صورت هفتگی

وی با اشاره به اهمیت نظام ارزیابی، افزود: گزارش‌ها از روند کار به معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری ارائه شود. در این مسیر نظام گزارش‌دهی به صورت هفته‌ای نیز طراحی می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطر‌نشان کرد: در کنار سامانه‌ای که از روند اجرای کار به‌صورت لحظه‌ای گزارش می‌دهد گزارش‌ها، ارزیابی و نظارت هفتگی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ضرورت مستندسازی نهضت مدرسه‌سازی

وی به مستند‌سازی در روند اجرای نهضت توسعه فضا‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: با هدف فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی نیازمند مستند‌سازی هستیم. در این مسیر نظام انگیزشی نیز از اهمیت زیادی برخودار است تا تحرک و پویایی شکل بگیرد. 

کاظمی بیان کرد: باید مدارس کانکسی و سنگی تا شهریور ۱۴۰۴ برچیده شود و در ساخت مدارس بهترین و مجهزترین امکانات ارائه شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *