صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دانشجویان طلایه‌داران آگاهی و ترقی هستند

۱۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸:۱۴
کد خبر: ۴۸۰۷۹۶۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور در پیامی به مناسبت روز دانشجو تاکید کرد: امروز دانشجویان طلایه‌داران آگاهی و ترقی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، متن پیام اسکندر مومنی به این شرح است:

۱۶ آذر یادآور از خودگذشتگی، حماسه‌آفرینی و پیشتازی دانشجویان در تحولات بزرگ تاریخ معاصر ایران است.

دانشجو در عصر ما عنوان با ارزش و معتبری است. جوانان دانشجوی ما هم در صدر مبارزات و مجاهدت‌ها حاضر بوده اند و هم در راه پیشرفت علم و دانش افتخار آفرینند، به همین دلیل هم دانشجویان شهید در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ به نمادی برای آزادگی، آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و مبارزه با استعمار و استکبار تبدیل شدند.

آنها قربانی سلطه طلبی و استبداد شدند و خونشان در راه رهایی ایران و برافراشته شدن پرچم مقاومت در برابر طاغوت دست نشانده و اربابانش ریخته شد. نام همه دانشجویان شهید بر جریده تاریخ ثبت است.

دانشجویان متعهد، انقلابی و وطن‌دوست ما علم را در عرصه عمل و برای خدمت به هموطنانشان به کار گرفتند که اوج این عمل‌گرایی در انقلاب و پس از آن در دفاع مقدس اتفاق افتاد و بالاترین نمرات در کارنامه جنبش دانشجویی ما ثبت شد؛ حماسه‌ها خلق کردند و برگ‌های طلایی کتاب تاریخ را رقم زدند.

امروز نیز دانشجویان طلایه‌داران آگاهی و ترقی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند. توجه و احترام به این قشر تأثیرگذار در جامعه نشانه‌ای از بلوغ در مواجهه و تعامل با فرهیختگان و نخبگان است.

از این رو، دولت وفاق و بخصوص وزارت کشور، نگاه ویژه‌ای به قشر دانشجو و دانشگاهیان دارد.

۱۶ آذر بهانه‌ای است تا از زحمات علمی و مجاهدت‌های دانشجویان و بویژه دانشجویان شهید تجلیل شود.

روز دانشجو، بر همه دانشجویان ایرانی مبارک باد.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر کشور

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *