صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون دادستان اهواز: همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان هستند

۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹:۱۱
کد خبر: ۴۸۰۷۰۷۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون دادستان اهواز بر لزوم آموزش مسئولیت‌پذیری به دانش‌آموزان و همکاری همه دستگاه‌ها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.  

بابک عیوضی معاون دادستان اهواز در جلسه کمیته تخصصی اجرای پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان «طرح نماد» که با حضور معاونین دادستان مرکز استان، مدیر کل آموزش و پرورش و نمایندگان دستگاه‌های عضو در مجتمع شوق زندگی این شهرستان برگزار شد، گفت: باتوجه به تحولات جهانی، نوع و میزان آسیب‌های اجتماعی در حال تغییر است و سن گروه‌های هدف این آسیب‌ها نیز کاهش یافته است.

وی بر اهمیت شروع اقدامات پیشگیرانه از این آسیب‌ها توسط مدارس و آموزش مسئولیت‌پذیری به دانش‌آموزان تأکید کرد و افزود: دستگاه قضایی با اجرای طرح «قاضی در مدرسه» بخشی از این مسئولیت را به عهده گرفته است.

ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی

سرپرست مجتمع قضایی شوق زندگی اهواز ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و باید با برنامه‌ریزی مدون و عملیاتی به این مهم پرداخته شود.

عیوضی عنوان کرد: همچنین طرح ملی «نماد» باید با رویکرد مدرسه‌ محوری به عنوان یکی از اولویت‌های مدیران آموزش و پرورش در استان اجرایی شود.

وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی

وی با اشاره به تکالیف قانونی دستگاه‌ها بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه، گفت: اجرای برنامه نماد برای ۱۴ دستگاه تکلیف شده و همه دستگاه‌های عضو موظف هستند که با بهره‌گیری از امکانات و منابع پیش‌بینی شده، در کاهش آسیب‌های اجتماعی با آموزش و پرورش استان همکاری کنند.

معاون دادستان اهواز همچنین به ماده ۲۷ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اشاره کرد و گفت: امتناع از انجام وظایف مقرر در این قانون، انفصال از خدمات دولتی و عمومی درجه پنج قانون مجازات اسلامی را در پی دارد.

عیوضی با بیان این که طرح «نماد» نباید فردمحور باشد، افزود: خروجی طرح نماد با مداخلات اجتماع‌محور، باید چهار کارکرد پیشگیری، درمان، مددکاری اجتماعی و اقدامات تکمیلی درمانی را شامل شود.

گفتنی است؛ نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان «نماد»، به عنوان یک برنامه ملی و مشارکتی، ابزاری مؤثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است که اجرای آن نیازمند عزم جدی و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *