صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون قضایی قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات ۱۲ نفر از مراجعان رسیدگی کرد

۱۰ آذر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲:۳۷
کد خبر: ۴۸۰۶۹۷۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی قوه قضاییه با بیان اینکه ملاقات‌های مردمی، جامعه را نسبت به دستگاه قضا دلگرم می‌کند، گفت: با افتخار مشتاق رسیدگی به خواسته‌های قانونی مردم و حل مشکلات آنان هستیم.

پیرو منویات مقام معظم رهبری که مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن را از ویژگی‌های لازم هر مسئول نظام اسلامی خواندند و در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی‌واسطه مسئولان با مردم حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری معاون قضایی قوه قضاییه برای اولین بار در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۱۲ مراجع که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند، دیدار و به پرونده‌های آنها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، معاون قضایی قوه قضاییه به استماع مشکلات و در خواست‌های مراجعه کنندگان پرداخت و جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد. 

معاون قضایی قوه قضاییه در حاشیه این ملاقات مردمی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه حضور بین مردم و ملاقات بی‌واسطه با آنان به ویژه در زمینه حق خواهی، برای آنان دلگرم کننده است، گفت: اصل ایجاد چنین مرکزی و یا ملاقات‌های مردمی در اشکال دیگر به مانند حضور در اماکن عمومی از جمله مساجد، برای مراجعه کنندگانی که خواستار بررسی و رسیدگی مجدد در روند پرونده خود از مراجع قضایی بالاتر از شهرستانی و استانی هستند، ضروری است و فوایدی دارد.


وی با اشاره به اینکه همکاران ما در این مرکز ارتباطات مردمی موشکافانه، درخواست‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند، اظهار کرد: چه بسا برخی از مراجعه کنندگان به دلیل عدم اطلاع کافی از قانون و یا به دلیل ایجاد شبهه از سوی طرف مقابل پرونده، تمایل به ملاقات حضوری با مسئولان قضایی کشوری را دارند.

معاون قضایی قوه قضاییه تصریح کرد: برخی سودجویان با ایجاد شبهه مبنی بر اینکه با رابطه و نه ضابطه، رأی قاضی را به نفع خود تغییر داده‌اند، سبب بی‌اعتمادی طرف دیگر پرونده می‌شوند، در این باره نیز مراجعه کننده برای اطمینان خاطر از صدور رأی صادره به مقامات قضایی کشوری مراجعه می‌کند و با تأیید رأی، آسوده خاطر می‌شود که مسئولان شهرستانی و استانی مطابق با قانون رفتار کرده‌اند و این یکی از مزایای ملاقات‌های مستمر و مردمی است.


حجت‌الاسلام والمسلیمن مظفری عنوان کرد:در بررسی تعدادی از پرونده‌ها و درخواست‌های مردمی، امکان رسیدگی مجدد به پرونده‌ها وجود دارد و ما نیز برای اینکه حقی تضییع نشود بلافاصله وارد عمل می‌شویم، به طوری که اگر پرونده‌ای نیاز به بررسی و اعمال ماده ۴۷۷ و یا نیاز به بررسی و طرح در کمیسیون عفو دارد، به این مراجع ارجاع می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یک قاضی در صدور رأی خود مستقل است و نهادی نمی‌تواند دخالتی در امر قضاوتش داشته باشد، گفت: یکی از وظایف رؤسای کل دادگستری استان‌ها، نظارت قضایی بر آرای صادره است.


معاون قضایی قوه قضاییه افزود: با افتخار مشتاق رسیدگی به خواسته‌های مردم هستیم، اما پیشنهاد می‌کنیم که برای صرف هزینه کمتر، مردم در وهله نخست به شعبه مراجعه کنند و سؤالات و ابهامات خود را به طور مستقیم از قاضی صادر کننده رأی جویا شوند و اگر پاسخ قانع کننده نبود، رئیس کل دادگستری استان را در جریان قرار دهند، با این وجود اگر هم باز نتوانستند به خواسته قانونی خود برسند، درب چنین مراکزی برای پذیرفتن خواسته‌های آنها همیشه باز است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *