صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تاثیر چهار مهارته شدن کتاب‌های زبان در مدارس را دیده ایم

۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۸۰۴۲۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: کتاب‌های زبان عوض شده است. در این کتاب‌ها بر خلاف کتاب‌های زبان قبلی که بر دو مهارت خواندن و نوشتن تاکید داشتند بر هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن تاکید شده است.

مهدی نوید ادهم در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه درباره دستاورد‌های اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش و رسیدن به یک مدرسه مطلوب و آموزش مطلوب سه گام پیش بینی شده بود گام اول تدوین سند تحول بود که تنظیم شد و برنامه‌های زیر نظام‌ها در این راستا تنظیم و اهداف دوره‌های تحصیلی تدوین و تصویب شد.

وی در ادامه در توضیح دومین گام اجرای سند تحول بیان کرد: باید زیر ساخت‌ها فراهم می‌شد. این زیر ساخت‌ها شامل نیروی انسانی، مالی، اداری، حقوق معلمین و فضای فیزیکی است و گام سوم مرحله اجرا سند است که اکنون در مرحله دوم و فراهم کردن زیر ساخت‌ها هستیم و هنوز به مرحله اجرا نرسیده ایم.

نوید ادهم در ادامه در توضیح اقداماتی در راستای اجرای سند تحول بیان کرد: برای همه دوره از جمله دوره اول متوسطه عناوین درسی خوبی تدوین شده است مثل: کتاب تفکر و سبک زندگی و کتاب‌های زبان.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییرات کتاب‌های زبان در مدارس افزود: کتاب‌های زبان عوض شده است. در این کتاب‌ها بر خلاف کتاب‌های زبان قبلی که بر دو مهارت خواندن و نوشتن تاکید داشتند بر هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش کردن و صحبت کردن تاکید شده است.

ادهم در ادامه بیان کرد: کتاب‌های کنونی بر پیشبرد سواد دانش آموزان در هر چهار مهارت تاکید دارند که قابل مقایسه با کتاب‌های زبان قبل نیست. لیسنینگ و اسپیکینک در این کتاب‌ها بسیار مورد تاکید ققرار گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که این تغییرات نتایجی محسوس و ملموس در سطح زبان دانش آموزان در پی داشته است یا خیر افزود: تاثیر چهارمهارته شدن کتاب‌های زبان در دوره اول متوسطه را دیده ایم.

اردو‌های برون استانی در آیین نامه جدید محدود می‌شوند

نوید ادهم در پاسخ به اقدامات در راسای کاهش خطرات اردو‌های دانش آموزی گفت: در آیین نامه جدید اردویی ملاحظات جدیدی برای آسیب‌های جاده‌ای اردو‌های برون استانی دیده ایم و سیستمی تعبیه شده که مجوز برگزاری اردو به شرطی داده می‌شود که کلیه ضوابط در آن اجرا شده باشد. در پی این هستیم که اردو‌های برون استانی که بیشتر حوادث تلخ در پی دارند را به حداقل برسانیم مگر در اجرای اردویی ضرورت ضرورت وجود داشته باشد.


برچسب ها: سند تحول اردو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *