صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

شاتل سرویس؛ طرحی که نتوانست به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت کمک کند

۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۳۹۱۶
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران به بیان توضیح‌هایی درباره شاتل سرویس پرداخت و گفت: در حالی که در سطح شهر به شدت با کمبود ناوگان تاکسیرانی مواجه هستیم اینکه بخواهیم سرویس دهی داشته باشیم که مسافر از قبل مکان مبدا و مقصد و همچنین زمان سفر را از قبل رزرو کرده باشد، موجب می‌شود تا بهره‌‎وری لازم اتفاق نیفتد.

شاتل سرویس تاکسی اینترنتی است که زیر نظر شهرداری تهران قرار دارد و مسافران با استفاده از نرم افزار شهرزاد که بسترش هم در سیستم عامل ios و هم در سیستم عامل اندروید فراهم است، امکان خرید بلیت آنلاین و اعتباری آن را در مسیر‌های مختلف دارند.

در شاتل سرویس مسیر‌ها بر مبنای درخواست‌ سفر شهروندان تعریف و اصلاح می‌شود و مسافر پس از خرید بلیت به ایستگاه تعریف شده مراجعه و با ارائه QR کد به راننده، سفر را آغاز می‌کند.

اما این طرح که نزدیک به یک سال در سطح شهر اجرا شد به دلیل پایین بودن راندمان در خدمت رسانی مدتی است که اجرا نمی‌شود.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با میزان درباره دلیل عدم فعالیت شاتل سرویس بیان کرد: بر اساس آنچه مطلع هستم پس از آنکه در صحن شورای اسلامی در مورد ون تاکسی‌ها و راندمان پایین این ناوگان سوالی را از شهردار تهران مطرح کردم به آن شرکتی که خدمات شاتل سرویس را راه‌اندازی کرده بود ابلاغ شد که خودروهایش را تحویل دهد و از این رو این خدمات دیگر تداوم پیدا نمی‌کند، لازم است تاکسیرانی برنامه‌ریزی را انجام دهد که حداکثر خدمات رسانی به مردم محقق شود.

وی توضیح داد: سوالی را از شهردار تهران در این مورد که این ون‌ها طبق دستورالعمل وزارت کشور به کارگیری نشدند، مطرح کردم و متعقابا در شهرداری تهران اقداماتی صورت گرفت از جمله اینکه به جمع‌آوری این تاکسی ون‌ها که در سطح شهر پراکنده و بعضا در پارکینگ بودند و برخی دیگر نیز در اختیار یکی از شرکت‌ها قرار گرفته بودند و راندمان بالایی نداشتند، اقدام شد. احتمالا شهرداری در این مورد طرحی دارد که از آن اطلاعی نداریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه رانندگان شاتل سرویس در استخدام شهرداری نبودند و خود آن شرکت در مورد رانندگان شاتل سرویس تصمیم‌گیری می‌کند، گفت: در حالی که در سطح شهر به شدت با کمبود ناوگان تاکسیرانی مواجه هستیم و گاهی در برخی از پایانه‌های تاکسیرانی تعداد زیادی ار افراد تجمع کردند و در انتظار رسیدن یک تاکسی هستند اینکه بخواهیم سرویس‌دهی داشته باشیم که مسافر از قبل مکان مبدا و مقصد و همچنین زمان سفر را رزرو کرده باشد با توجه به شرایط نامناسب و کمبود شدیدی که داریم موجب می‌شود تا بهره‌‎وری لازم اتفاق نیفتد و خدمات به افرادی کمی محدود شود.

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم آن شرکت به طور متوسط روزانه حدود ۲ تا ۲ و نیم سفر به مسافران خدمات می‌داد و این درحالیست که اگر یک ون کارش را به درستی انجام دهد باید روزانه حداقل ۱۰ تا ۱۵ سرویس داشته باشد، افزود: امیدواریم شهرداری طرح‌های لازم را طراحی کند که نیاز به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نیز ندارد و آنچه مهم است این است که حداکثر جا‌به‌جایی مسافر با آن صورت گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *