صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

غریب‌آبادی: مواجه با بحران‌های منطقه‌ای و بین المللی کنونی، بدون توسل به تلاش‌های مشترک همه کشورهاو ملت‌ها مقدور نیست

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۶:۵۶
کد خبر: ۴۸۰۱۱۴۷
معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اعمال هرگونه اقدام قهرآمیز یکجانبه، مغایر با اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد است.  

خبرگزاری میزان - مراسم گرامیداشت هفتاد و نهمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد  روز دوشنبه ۷ آبان ماه با حضور غریب آبادی، معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه، استفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی ایران، ژیلا مهدی آقایی، مشاور عالی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و جمعی از نمایندگان و سفرای کشور‌های خارجی مقیم تهران در  مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی برگزار شد.  

 غریب آبادی طی سخنانی ضمن اشاره بر نقش جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از بنیان گذاران سازمان ملل متحد، بر تعهد کشورمان  نسبت به ترویج چندجانبه‌گرایی و تلاش به منظور  ارتقا فرهنگ صلح، عدالت، همکاری و همزیستی بین المللی بر اساس حقوق بین الملل و اصول منشور سازمان تاکید نمود. 

وی افزود مواجه با بحران‌ها و چالش‌های منطقه‌ای و بین المللی کنونی، بدون توسل به تلاش‌های مشترک همه کشورهاو ملت‌ها مقدور نیست.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه تصریح کرد: مهم‌ترین تراژدی و بحران جهان امروز ما ادامه کارزار بی‌سابقه نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی رژیم غاصب و متجاوز صهیونیستی علیه مردم منطقه بخصوص مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در غزه و لبنان با حمایت بدون قید و شرط آمریکا و کشور‌های مدعی حقوق بشر است که از یک سال گذشته و به نحو افسار گسیخته‌ای در جریان است و متاسفانه روز به روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود.

وی افزود جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اعمال هرگونه اقدام قهرآمیز یکجانبه، مغایر با اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد است و اعمال چنین اقداماتی در عمل به تضعیف حاکمیت قانون در سطح بین‌المللی، نظم جهانی، همبستگی بین‌المللی، چندجانبه‌گرایی و در نهایت اقتدار سازمان ملل متحد می‌انجامد. جمهوری اسلامی ایران همواره مسیر دیپلماسی و گفتگو را برای حل معضلات بین المللی و منطقه‌ای برگزیده است و بر تنش‌زدایی و ثبات در منطقه تاکید دارد. ما بر نقش محوری سازمان ملل در این زمینه باور و تاکید داریم و همگان را به حرکت در این مسیر دعوت می‌نماییم، اگرچه همزمان دولت و ملت بزرگ ایران در برابر هرگونه تعرض به تمامیت ارضی و استقلال خود با قدرت خواهد ایستاد.

در ادامه پریزنر نیز ضمن اشاره به روابط مثمر ثمر و  طولانی مدت جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از اعضای موسس سازمان ملل متحد و سابقه حضور  دفتر سازمان ملل متحد در ایران از سال ۱۹۵۰، به برخی اقدامات و فعالیت‌های این سازمان طی یک سال گذشته در کشورمان  پرداخت. وی گفت سازمان ملل متحد اقدامات دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد توسعه فراگیر و مشارکت عملی با جامعه بین المللی را تصدیق می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *