صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

«با ترانه» نسیم؛ تلفیقی از موسیقی و جاذبه‌های گردشگری کشورمان

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۰:۲۴
کد خبر: ۴۸۰۱۱۴۴
برنامه «با ترانه» با گشت‌وگذاری در شهرهای مختلف ایران و دعوت از خوانندگان کشورمان، علاوه بر پخش آوای موسیقی، جاذبه‌های گردشگری و اماکن دیدنی و تاریخی هر شهر را به قاب تصویر درمی‌آورد.

خبرگزاری میزان - «با ترانه» بر محور گردشگری و موسیقی بنا نهاده شده است و به زودی در شب‌های رنگارنگ پاییزی بر قاب شبکه نسیم خواهد نشست. 

«سامان ارس‌خان» تهیه‌کننده و مجری برنامه «با ترانه» با اشاره به اینکه مخاطبان شبکه نسیم همواره انتظار برنامه‌های شاد و مفرح دارند گفت: از آن جایی که موسیقی و گردشگری نقش مهمی در افزایش نشاط اجتماعی ایفا می‌کنند درصدد برآمدیم تا با تهیه و تولید برنامه‌ای ویژه، هم موسیقی مخاطب‌پسند برای مخاطبان پخش کنیم و هم تصاویر زیبایی از سراسر ایران عزیز به نمایش بگذاریم. 

تهیه کننده «باترانه» با اشاره به این که طرح این برنامه مربوط به سال ۱۴۰۲ است، خاطرنشان کرد: از آن جایی که ضبط برنامه در شهرستان‌های مختلف انجام خواهد شد، پیش تولید و هماهنگی‌های لازم برای تولید، مدت زمان زیادی را به خود اختصاص داد. 

در «با ترانه» با دعوت از خوانندگان کشور، لحظاتی را با اجرای ترانه‌ای که خود خواننده از آن خاطره دارد و آواهایی پرمخاطبی که مردم آن را دوست دارند، مهمان خانه‌های بینندگان خواهیم شد. 

در بخشی از برنامه هم همراه با هنرمند مهمان، سری به بافت‌های تاریخی و اماکن دیدنی همان شهر می‌زنیم  و جاذبه‌های گردشگری از جمله بازارهای سنتی، ابیانه تاریخی، صنایع دستی و حتی غذاهای محلی را معرفی می‌کنیم. 

ارس خان در ادامه خاطرنشان کرد: نکته جالب این است که مردم و هموطنان و حتی توریست‌ها که همواره در اماکن دیدنی و تاریخی هر شهری در حال بازدید هستند، حضورشان در دوربین «با ترانه» ثبت می‌شود. 

این حضور، رضایت و شادمانی و ابراز محبت مردم از حضور خوانندگانی که مهمان شهرشان شده‌اند در پی داشته است و مردم با گرفتن عکس‌های یادگاری از این هنرمندان برای خود خاطره‌سازی می‌کنند. 

تهیه‌کننده «باترانه» تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مسافرت، خلق خاطرات خوب است و موسیقی می‌تواند عامل مهمی در شکل‌گیری خاطرات شیرین و جذاب از سفر به یادگار بگذارد. هنگامی که گردشگران به آهنگ‌ها و ملودی‌هایی گوش می‌دهند که در حین سفر خود شنیده‌اند، خاطرات آن سفر به خاطرسپاری ماندگاری تبدیل می‌شود. 

وی ادامه داد: در قسمت‌های ضبط شده «با ترانه» تاکنون خوانندگانی همچون محسن میرزازاده، امیر تاجیک، غلامرضا صنعتگر، مجید اخشابی، حامد طاها، رحیم شهریاری از خوانندگان اقوام و. . حضور داشته اند. 

ارس خان با تاکید بر این که ایران، کشوری با تاریخ پربار و فرهنگی غنی است که در هر گوشه‌اش، نغمه‌هایی از گذشته‌های دور به گوش می‌رسد، تاکید کرد: در «با ترانه» سعی می‌کنیم به موسیقی اقوام هم بپردازیم. آنچه مسلم است، تنوع اقلیمی در مناطق مختلف ایران باعث ظهور گوناگونی در موسیقی ایرانی شده است. چرا که فرهنگ بومی و فولکلوریک با جغرافیای هر منطقه ارتباط تنگاتنگی دارد. طبیعت و آب‌وهوا، سبک زندگی، روحیات و همسایگان هم مرز همه از جمله عواملی است که بر عملکردهای فرهنگی و هنری منطقه تأثیر می‌گذارد. از موسیقی آذری با ویژگی‌های منحصر به فردش گرفته تا نغمه‌های دلنشین اصفهانی، هر گوشه از ایران داستانی صوتی متفاوت را روایت می‌کند. 

ارس خان خاطرنشان کرد: در «با ترانه» علاوه بر حضور خوانندگان پاپ، از خوانندگان اقوام ایرانی هم دعوت شده است تا ترانه‌های محلی و فولکور شهر و استان خود را بخوانند. البته ممکن است بعضی شهرها، ترانه خاص فولکوری نداشته باشند که ما از خوانندگان اقوام مختلف دعوت می‌کنیم تا ترانه‌هایی محلی خود را اجرا کنند. 

واحد بخش موسیقی معاونت سیما هم قرار است برخی خوانندگانی که در حیطه موسیقی اقوام فعالیت می‌کنند به «با ترانه» معرفی کند. 

تهیه کننده و مجری «با ترانه» اظهار داشت: این برنامه صنایع دستی و جاذبه‌های گردشگری را به همراه خواننده به بینندگان معرفی می‌کند. گاهی پیش آمده است خواننده مهمان برای نخستین بار به آن شهر سفر کرده و وقتی این گشت و گذار در ابنیه تاریخی و بافت قدیمی شهر همراه با مهمان برنامه صورت می‌گیرد  برای مخاطبان هم جذابیت بیشتری دارد. 

وی خاطرنشان کرد: از آن جایی که بناهای تاریخی ظرفیت بالایی برای معرفی و بازدید دارند از این اماکن به عنوان استودیو استفاده کردیم و تمامی فضای تصویربرداری «با ترانه» در مکان‌های تاریخی انجام شده است. «با ترانه»   با ۵ دوربین ضبط می‌شود و نهایت تلاش خود را کرده‌ایم تا تمامی جذابیت‌های اماکن دیدنی را به قاب تلویزیون بیاوریم و برخی پلان‌ها با زاویه  ۳۶۰ درجه تصویر برداری شده است. 

وی ادامه داد: این برنامه موسیقیایی، سفر خود را از شهر بادگیرها، قنات‌ها و بناهای تاریخی «یزد» آغاز کرده است و طبق برنامه ریزی‌ها در فصل زمستان با توجه به شرایط مناسب آب و هوا در بندرعباس به این شهر سفر خواهیم داشت. 

«با ترانه» در چهل قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به زودی از قاب شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود. مدیر تولید این برنامه هما حامی است و سجاد ساعی کارگردانی را بر عهده دارد. احسان زارع تدوینگر و عاطفه رنجبر محقق و سمیرا سجادی هم روابط عمومی این برنامه هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *