صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

یک محکوم به قصاص در بابل پس از ۲۵ سال آزاد شد  

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲:۴۷
کد خبر: ۴۸۰۱۱۲۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس زندان بابل گفت: یک زندانی محکوم به قصاص با اخذ رضایت از اولیای دم پس از تحمل ۲۵ سال حبس از زندان بابل آزاد و به کانون خانواده خود بازگشت.

خبرگزاری میزان- مهدی شریعت از آزادی زندانی قدیمی استان مازندران پس از تحمل ۲۵ سال حبس خبر داد.

رئیس زندان بابل گفت: این زندانی در سال ۱۳۷۸ به جرم قتل عمد وارد زندان شد، مسئولین و اعضای شورای حل اختلاف در زندان‌های قائمشهر و بابل تلاش کردند تا با اخذ رضایت از شکات موجبات آزادی وی را فراهم آورند.

وی افزود: تعدد شاکیان و تردید آنان در اعلام رضایت، روند رسیدگی به این پرونده را طولانی کرد که سر انجام با کمک مسئولین قضایی، پادرمیانی بزرگان و پیگیری مجدانه شورای حل اختلاف زندان‌های قائمشهر و بابل، وی پس از ۲۵ سال حبس امروز طعم شیرین آزادی را چشید.

شریعت تصریح کرد: اخذ رضایت برای زندانیانی که مرتکب قتل عمد شدند در راستای سیاست‌های سازمان زندان‌ها انجام می‌گیرد، اما این امر در رابطه با پرونده‌هایی که روند اخذ رضایت در آنها زمان بر شده است، دارای پیچیدگی‌ها و سختی‌های خاص است.

رئیس زندان بابل همچنین خطاب به زندانی آزاد شده گفت: اقدامات متعددی در فرآیند صدور حکم آزادی شما صورت گرفته و افراد زیادی در این کار دخیل بوده و زحمت کشیدند، بنابراین انتظار می‌رود ضمن غنیمت شمردن این آزادی با تفکر و تدبر مسیر درست زندگی را انتخاب و به جامعه و خانواده خدمت کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *