صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تحولات اوکراین|

ناتو مدعی اعزام نیرو‌های کره شمالی به روسیه شد

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۸۰۱۱۱۸
دبیرکل ناتو ادعا‌هایی را درباره اعزام نیرو‌های نظامی کره شمالی به روسیه برای شرکت در جنگ اوکراین مطرح کرد و این درحالی است که مسکو و پیونگ‌یانگ این ادعا‌ها را رد کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - مارک روته، دبیرکل ناتو روز دوشنبه، ۷ آبان مدعی شد که نیرو‌های کره شمالی به روسیه اعزام شده و این واحد‌های نظامی در منطقه کورسک مستقر شده‌اند. 

روته پس از آن که مقام‌ها و دیپلمات‌های ناتو از یک هیئت کره جنوبی گزارشی دریافت کردند، ادعا کرد: تعمیق همکاری نظامی بین روسیه و کره شمالی تهدیدی برای امنیت هند و اقیانوسیه و یورو-آتلانتیک است.

ارتش اوکراین در ماه آگوست (مرداد/شهریور) طی عملیاتی وارد منطقه کورسک روسیه شده و همچنان در این منطقه باقی مانده‌اند. 

دبیرکل ناتو در ادامه آمار‌هایی ادعایی درباره تلفات ارتش روسیه درطول جنگ اوکراین ارائه کرد. 

ادعا‌های دبیرکل ناتو درحالی مطرح شده که کرملین گزارش‌های مربوط به استقرار نیرو‌های کره شمالی را «اخبار جعلی» خوانده است. 

همچنین نماینده کره شمالی در سازمان ملل این گزارش‌ها را «شایعه‌های بی‌اساس» خواند.

پیش از این نیز، آندری یرماک، از مقام‌های ارشد ریاست‌جمهوری اوکراین مدعی شده بود: نیرو‌های کره شمالی در حال حاضر در منطقه کورسک حضور داشته و این یک تشدید تنش است. 

انهدام ۲۱ پهپاد اوکراینی در شبانه‌روز گذشته

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد یگان‌های پدافند هوایی این کشور ۲۱ پهپاد اوکراینی را در شبانه‌روز گذشته منهدم کردند.

به‌گفته این وزارتخانه، از این این پهپاد‌ها برای حمله به منطقه مرزی بلگورود و همچنین مناطق بریانسک، ورونژ و کورسک استفاده شده شده بود. 

در همین حال، به‌گفته الکساندر گوسف، فرماندار منطقه ورونژ در جنوب روسیه، یک حمله پهپادی باعث آتش‌سوزی در یک مرکز صنعتی نامشخص و زخمی شدن یک نفر شد.

گوسف گفت: نیرو‌های اورژانس به محل آتش‌سوزی اعزام شدند. 

حمله ارتش اوکراین به جنوب غربی روسیه خنثی شد

الکساندر بوگوماز، فرماندار منطقه بریانسک گفت که ارتش روسیه تلاشی برای تهاجم دیگر ازسوی ارتش اوکراین رابه این منطقه در جنوب غربی روسیه خنثی کردند.

نروژ به موشک‌های آمریکایی مجهز می‌شود

ارتش نروژ اعلام کرد این کشور با مقام‌های آمریکایی برای خرید موشک‌های دفاع هوایی به قیمت بیش از ۴ میلیارد کرون نروژ (۳۶۲.۹۱ میلیون دلار) به توافق رسیده است.

بیورن آریلد گرام، وزیر دفاع نروژ در بیانیه‌ای گفت: با موشک‌های بیشتر و جدیدتر، نیرو‌های مسلح نروژ توانایی بهتری برای محافظت از نروژ در برابر حمله‌های هوایی خواهند داشت. 

نروژ یکی از کشور‌های حوزه اسکاندیناوی است که با روسیه مرز مشترک دارد. 

اظهارات زلنسکی درباره قالب اوکراین+اروپای شمالی

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که همکاری در قالب «اوکراین+اروپای شمالی» با گام‌های بیشتری سرعت می‌گیرد که می‌تواند فشار بر روسیه را در هفته آینده افزایش دهد.

۵ کشور شمال اروپا (فنلاند، سوئد، نروژ، دانمارک و ایسلند) همگی اکنون کشور‌های عضو ناتو بوده و از حامیان اوکراین در جنگ با روسیه هستند. 

پوتین درباره حمله به عمق روسیه با تسلیحات غربی هشدار داد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که وزارت دفاع این کشور در حال کار بر روی راه‌های متفاوتی برای پاسخ دادن به کمک احتمالی آمریکا و متحدانش در ناتو به اوکراین برای حمله به عمق روسیه با موشک‌های دوربرد غربی، است.

جنگ اوکراین بزرگترین رویارویی روسیه و غرب از زمان جنگ سرد بوده و مقام‌های روسیه می‌گویند که جنگ اکنون وارد خطرناک‌ترین مرحله خود شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: جنگ اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *