صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جدیدترین فاجعه مهاجرتی در مدیترانه؛ کشف جسد ۱۶ مهاجر در سواحل تونس

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۱۰۹۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کشف جسد ۱۶ مهاجر در سواحل شرقی تونس، بر آمار دست‌کم ۱۰۳ قایق واژگون‌شده حامل مهاجران و ۳۴۱ جسد کشف‌شده در سواحل تونس افزود.

خبرگزاری میزان – جدیدترین تراژدی مهاجرتی در آب‌های مدیترانه با کشف جسد ۱۶ مهاجر در سواحل تونس رقم خورد؛ اجسادی که به دلیل تجزیه زیاد برای شناسایی و تشخیص هویت نمونه‌برداری شدند.

براساس اعلام سازمان بین‌‌المللی مهاجرت، بیش از ۳۰ هزار و ۳۰۹ مهاجر و پناهجو در یک دهه گذشته در آب‌های مدیترانه جان خود را از دست دادند؛ ۳ هزار مورد از این مرگ‌ومیر‌ها طی یک سال گذشته ثبت شدند.

به گزارش الجزیره، گارد ملی تونس اعلام کرد که گارد ساحلی این کشور جسد ۱۶ مهاجر را در سواحل شرقی تونس کشف کرده است که آخرین فاجعه غرق شدن قایق‌های حامل مهاجران در دریای مدیترانه محسوب می‌شود.

یکی از مقام‌های ارشد گارد ملی تونس، با بیان اینکه این اجساد روز دوشنبه پیدا شدند، گفت: اجساد کشف‌شده در سه منطقه مختلف به‌عنوان کانون‌های اصلی مهاجرت‌های غیرقانونی در کشور هنوز شناسایی نشده‌اند، زیرا تجزیه شده بودند.

یک مقام قضایی تونس در این باره اظهار کرد: نمونه‌هایی از اجساد برای شناسایی گرفته شد، زیرا اجساد به‌شدت تجزیه شده بودند.

تونس و کشور همسایه‌اش لیبی به نقطه عزیمت مهاجران و پناهجویان دیگر کشور‌های آفریقایی به اروپا تبدیل شده‌اند؛ این افراد به امید زندگی بهتر در قاره اروپا، زندگی خود را در سفر خطرناک دریایی در مدیترانه به مخاطره می‌اندازند؛ در عین حال، سیاست‌های ضدمهاجرتی کشورهای اروپایی بر شدت مخاطرات این سفر می‌افزاید.

جزیره لامپدوزا ایتالیا که فقط ۱۵۰ کیلومتر با تونس فاصله دارد، در بشتر موارد مقصد نخست مهاجران و پناهجویان است.

در ماه گذشته، دست‌کم ۱۵ شهروند تونس ازجمله سه نوزاد در جریان مهاجرت از مسیر دریای مدیترانه کشته و حدود ۱۰ نفر دیگر مفقود شدند.

ضمن اینکه اجساد ۱۳ مهاجر و پناهجوی آفریقایی جنوب صحرا نیز ماه گذشته در همین منطقه کشف شد.

براساس اعلام وزارت کشور تونس از اول ژانویه سال جاری (۱۱ دی ۱۴۰۲) تاکنون، دست‌کم ۱۰۳ قایق حامل مهاجران واژگون شده و ۳۴۱ جسد در سواحل تونس کشف شده است.

گزارش گروه حقوقی FTDES تونس نشان می‌دهد که سال گذشته بیش از هزار و ۳۰۰ نفر بر اثر غرق شدن قایق حامل مهاجران در نزدیکی این کشور آفریقای شمالی کشته یا ناپدید شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *