صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

استفاده برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها باعث مسمومیت در برابر نور می‌شود

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸:۲۷
کد خبر: ۴۸۰۰۹۷۴
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه استفاده از برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها ممکن است باعث مسمومیت در برابر نور شود، گفت: مصرف آنتی‌بیوتیک سیپروفلوکساسین ممکن است در پوست تجمع پیدا کند و باعث بروز مسمومیت در برابر نور شود.

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، عباس پرداختی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و دکترای تخصصی فارماسیوتکس گفت: در این حالت پوست دچار آفتاب‌سوختگی می‌شود و یا افرادی که رنگ چشم روشنی دارند ممکن است چشمشان آسیب ببیند.

وی تاکید کرد: برای مصرف برخی دارو‌ها مانند تتراساکلین‌ها و یا خانواده سیپروفلوکساسین و یا بعضی از دارو‌هایی که مدرر هستند باید از پزشک و داروساز برای ایجاد احتمالی مشکل در مصرف آن سوال شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: افرادی که از این نوع آنتی بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند تا ۲۴ ساعت بعد از طول دوره درمان ممکن است دچار مسمومیت با آفتاب شوند لذا حتما در داخل منزل و یا بیرون از خانه ضد آفتاب استفاده کنند تا از پیر پوستی جلوگیری کنند.

وی همچنین به افرادی که رنگ چشمشان روشن است و زمانی که از این دارو‌ها استفاده می‌کنند توصیه کرد: نیاز است این افراد هنگام رفتن به بیرون از منزل از عینک آفتابی استفاده کنند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *