صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سایه مرگ بر سر فلسطینی‌ها در شمال غزه درپی محاصره ازسوی رژیم صهیونیستی

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰:۲۸
کد خبر: ۴۸۰۰۹۵۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان می‌گویند که رژیم صهیونیستی از قحطی به‌عنوان سلاحی در نسل‌کشی خود علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

خبرگزاری میزان - مبارزه برای بقا در شمال غزه، درحالی که محاصره ویرانگر و بمباران این منطقه ازسوی رژیم صهیونیستی وارد بیست‌وچهارمین روز خود شده، ادامه دارد.

یکی از مقام‌های آکسفام (یک سازمان امدادرسانی) گفت که رژیم صهیونیستی از گرسنگی به‌عنوان سلاحی در نسل‌کشی خود علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند؛ این سازمان غیردولتی مستقر در انگلیس عنوان کرد که به‌دلیل بمباران مداوم ازسوی رزیم صهیونیستی قادر به دسترسی به مردم شمال غزه نیست. 

مسئول امنیت غذایی و معیشتی آکسفام در غزه، هشدار داد که برخی از فلسطینی‌ها در شمال غزه به‌دلیل گرسنگی با مرگ روبرو بوده و افراد بیشتری در روز‌های آینده جان خود را از دست خواهند داد. 

این مقام آکسفام گفت: برخی از این افراد برای روز‌ها آذوقه دریافت نکرده‌اند. 

آژانس‌های امدادی می‌گویند که حدود ۹۶ درصد از جمعیت غزه با کمبود مواد غذایی مواجه هستند. براساس گزارش یونیسف، از هر ۱۰ کودک، ۹ کودک فاقد تغذیه مورد نیاز برای رشد و تکامل هستند. دست‌کم ۳۷ کودک در یک سال جنگ براثر سوءتغذیه یا کم‌آبی جان خود را از دست داده‌اند. 

سازمان ملل اعلام کرده که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ، ورود ۸۳ درصد کمک‌های غذایی را به نوار غزه مسدود کرده است. براساس این گزارش، حدود ۵۰ هزار کودک زیر ۵ سال به‌دلیل سوءتغذیه تا پایان سال نیاز به درمان فوری دارند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز خواستار آتش‌بس فوری و مسئولیت در قبال جنایت‌ها براساس قوانین بین‌المللی شد.

گوترش گفت: ویرانی و محرومیت ناشی از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در شمال غزه، شرایط زندگی را برای مردم فلسطین غیرقابل تحمل کرده است. این درگیری با توجه اندک به الزامات حقوق بشردوستانه بین‌المللی همچنان ادامه دارد.

هشدار آکسفام درحالی منتشر شد که نظامیان صهیونیست محله‌های بیشتری را در شمال غزه بمباران کردند؛ مقام‌های بشردوستانه درباره حمله زمینی مداوم ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفتند که ده‌ها هزار نفر از ساکنان از این منطقه آواره شده‌اند.

دست‌کم ۳۵ نفر در بیت‌لاهیا روز شنبه، ۵ آبان پس از هدف قرار دادن ۵ ساختمان در شمال نوار غزه ازسوی ارتش اشغالگر به شهادت رسیدند. ۱۰ نفر دیگر در یک حمله جداگانه در بیت‌لاهیا به شهادت رسیدند. 

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که درپی حمله‌های رژیم صهیونیستی به شهر‌های جبالیا، بیت‌حانون و بیت‌لاهیا در شمال غزه تاکنون حدود ۸۰۰ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند. 

نسل‌کشی ازسوی رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل، گفت: همه جمعیت غزه در خطر مرگ براثر نسل‌کشی قرار دارند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرد که دستور‌های تخلیه و محدودیت‌های جاری اعمال‌شده ازسوی رژیم صهیونیستی برای ورود تجهیزات ضروری به شمال غزه، جمعیت غیرنظامی را در شرایط وحشتناکی قرار داده است.

در این بیانیه آمده است: بسیاری از غیرنظامیان در حال حاضر قادر به تردد نیستند؛ آنها به‌دلیل جنگ، تخریب یا محدودیت‌های فیزیکی به دام افتاده‌اند و اکنون حتی به مراقبت‌های اولیه پزشکی نیز دسترسی ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *