صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عراقچی: پیش از حمله رژیم صهیونیستی نشانه‌هایی از این اقدام دریافت کرده بودیم

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۰۸۹۸
وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما از عصر قبل از حمله نشانه هایی را مبنی بر احتمال حمله رژیم صهیونیستی دریافت کرده بودیم که باعث شد، از این موضوع مطمئن شویم.

خبرگزاری میزان - سید عباس عراقچی وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره میزان اطلاع جمهوری اسلامی ایران از تهاجم رژیم صهیونیستی به کشورمان، گفت: ما از عصر قبل از حمله نشانه‌هایی را مبنی بر احتمال حمله دریافت کرده بودیم که باعث شد از موضوع مطمئن شویم و نشانه‌ها و اخبار را به طور مرتب با دوستان خود در بخش نظامی تبادل می‌کردیم. پیام‌هایی هم با طرف‌های مختلف رد و بدل شد و تا زمان حمله نیز اقداماتی که باید انجام می‌دادیم را پیگیریی کردیم و به وظیفه خود در این باره پرداختیم.

تلاش‌های جمهوری اسلامی در هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه افزود: تلاش‌های جمهوری اسلامی در همه ابعاد خود با هماهنگی کامل میدان و دیپلماسی است و دشمنان را مجبور می‌کند در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند، در طول چند هفته گذشته همانطور که نیرو‌های نظامی ما فعال بودند، سیاست خارجی ما هم فعالانه عمل کرده است و این موضوع کشور را در مقابل تهدیدات دشمنان مقاوم کرد و ضربات وارده آنگونه که تبلیغات انجام شد، نبود و مقاومت خوبی توسط نیرو‌های نظامی ما انجام گرفت و در این مسیر تعدادی از پرسنل نظامی به شهادت رسیدند.

ما از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت

وزیر خارجه تاکید کرد: ما از خون شهیدان خود نخواهیم گذشت و حق پاسخ به به اقدام رژیم صهیونیستی برای ما محفوظ است و در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

ابراز همبستگی با ایران و محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی محور تماس وزرای قطر و مصر بعد از حمله 

وی در خصوص جزئیات گفتگو با وزرای خارجه قطر و مصر پس از حمله رژیم صهیونیستی، گفت: ما برای تبادل پیام با آمریکا احتیاجی به کشور‌های واسطه نداریم و سفارت سوئیس این کار را انجام می‌دهد. تماس‌های کشور‌ها با ما در خصوص ابراز همبستگی با ایران و محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی بود. وزرای خارجه‌ای که با ما پس از حمله رژیم صهیونیستی تماس گرفتند در خصوص مسائل جاری منطقه مشورت و تبادل نظر شد چرا که وضعیت منطقه کماکان بحرانی است و تداوم این مشورت‌های کاملا طبیعی است.

اتخاذ موضع دو پهلو اروپا درباره حمله رژیم صهیونیستی به ایران قابل پیش بینی بود

عراقچی ادامه داد: اروپایی‌ها مثل آمریکا که کمک‌های مالی، تسلیحاتی، سیاسی و حقوقی به رژیم صهیونیستی داشته است با این رژیم همکاری کردند و در خیلی از جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه شریک هستند لذا اتخاذ موضع دو پهلو درباره حمله به ایران از سوی آنها قابل پیش بینی بود و نباید باعث تعجب شود.

جزایر سه‌گانه متعلق به ایران است

وزیر امور خارجه در پایان و در خصوص موضع روشن جمهوری اسلامی ایران در مورد جزایر سه گانه نیر گفت: این جزایر متعلق به ایران است و تا ابد هم خواهد بود و در این خصوص تعارفی با کسی نداریم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *