صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پرداخت مابقی مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته جاری/ ۸ درصد مطالبات باقی مانده است

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲:۰۲
کد خبر: ۴۸۰۰۸۲۵
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مطالبات گندم‌کاران باوجود وعده‌های مسئولان هنوز به‌طور کامل پرداخت نشده است؛ رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران کشور با اشاره به پرداخت ۱۹۳ همت از مطالبات گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پنج‌شنبه هفته جاری مطالبات گندم‌کاران تسویه شود.

خبرگزاری میزان - امسال پرداخت مطالبات گندم‌کاران با مشکلات بسیاری همراه بود و علی‌رغم وعده مسئولین هنوز بخشی از مطالبات پرداخت نشده است.

یکی از چالش‌های مهمی که امسال پیش‌رو گندم‌کاران بود عدم همخوانی رقم بودجه خرید تضمینی گندم با میزان تولید این محصول در سال‌جاری بود.

باتوجه به مشکلاتی که گندم‌کاران را با سختی روبه‌رو کرد قرار شد سال آینده ردیف مستقل و جداگانه برای پرداخت پول خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شود تا کشاورزان با خیالی آسوده‌تر به کشت محصول مهمی همچون گندم بپردازند.

پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد ردیف پیش‌بینی‌شده برای خرید تضمینی گندم گفته که در بودجه سال آینده ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم، پیش‌بینی شده است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه در سال آینده منابع مورد نیاز برای خرید گندم به‌صورت کافی در لایحه بودجه دیده شد که کمک جدی به تولید در بخش کشاورزی است.

همچنین هفته پیش نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری لایحه بودجه ۱۴۰۴ از پرداخت ۱۰۰ درصدی مطالبات گندم‌کاران تا پایان هفته قبل خبر داد، اما همچنان بخشی از مطالبات باقی مانده است.

در همین رابطه عطاالله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران کشور در گفت‌وگو با میزان در تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندم‌کاران، گفت: ۹۲ درصد از (معادل ۱۹۳ همت) مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده و فقط ۸ درصد از مطالبات (بالغ بر ۱۷ همت) از آن باقی مانده است.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای پرداخت مطالبات باقی مانده گندم‌کاران انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تا پنج شنبه هفته جاری پرداخت مطالبات تکمیل شود و بدهی به‌طور کامل تسویه شود.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران کشورتصریح کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شد، اما ارزش گندم برداشت شده به حدود ۲۱۰ هزارمیلیارد تومان رسید که با کسری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو شدیم.

۲۵۰ همت برای خرید گندم سال آینده کافی است

به گفته هاشمی خوشبختانه در بودجه سال آینده  رقم ۲۵۰ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم درنظر گرفته شده که این رقم برای خرید بیش از ۱۲ تُن گندم کافی است و سال آینده مشکلی برای پرداخت مطالبات نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر برداشت گندم در نیمه شمالی کشور درحال انجام است، اظهار کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد کشت گندم در استان‌های سردسیر به بالای ۷۰ درصد برسد.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران کشور گفت: کشت گندم در استان‌های مرکزی، تهران و قزوین آغاز شده و تا پایان آبان نیز ادامه دارد و در استان‌های جنوب، جنوب شرق و غرب کشور هم به‌زودی آغاز می‌شود. 

هاشمی در مورد پیش‌بینی سطح زیرکشت گندم در سال‌جاری گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود مجموع سطح زیرکشت گندم آبی و دیم به ۶ میلیون هکتار برسد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *