صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ای‌پک و حمایت از تامین ابزار کشتار برای رژیم صهیونیستی

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۸۰۰۸۱۷
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
کارشناسان می‌گویند که کمیته روابط عمومی آمریکا-رژیم صهیونیستی با تاثیر بالای خود بر سیاست دولت آمریکا، ارائه تسلیحات به رژیم صهیونیستی برای ارتکاب جنایت در نوار غزه را هموار کرده است.

خبرگزاری میزان - اِی‌پَک (AIPAC) نامی است که با بررسی فضای سیاسی آمریکا به‌طور واضح به‌چشم می‌خورد. 

کمیته روابط عمومی آمریکا-رژیم صهیونیستی موسوم به اِی‌پَک (AIPAC) یک گروه لابی حامی رژیم صهیونیستی است که از سیاست‌های اشغالگری این رژیم در قوه مقننه و مجریه آمریکا دفاع می‌کند. 

اِی‌پَک یکی از چندین سازمان لابی حامی رژیم صهیونیستی در آمریکا، و درواقع یکی از قدرتمندترین گروه‌های لابی‌گری حامی اشغالگران است. 

ای‌پک در سال ۱۹۵۴ میلادی (۱۳۳۲-۱۳۳۳ شمسی) ازسوی آیزایا اِل‌کِنِن، لابی‌گر صهیونیست، برای مقابله با واکنش‌های منفی بین‌المللی به قتل‌عام فلسطینی‌ها ازسوی رزیم صهیونیستی تاسیس شد. 

کمیته روابط عمومی آمریکا-رژیم صهیونیستی در اوج نفوذ خود در دهه ۱۹۸۰ میلادی به یک سازمان قدرتمند در آمریکا تبدیل شد. 

ای‌پک در سال ۲۰۰۲ برای لابی کردن با کنگره آمریکا برای صدور مجوز استفاده از زور در عراق ابراز تمایل کرد و در سال ۲۰۰۳، از جنگ علیه عراق در رویداد‌های ای‌پک حمایت شد.

در همین حال، یک تحلیلگر پنتاگون در سال ۲۰۰۵ به اتهام جاسوسی در انتقال اسرار دولت آمریکا به مقام‌های ارشد ای‌پک، که به «رسوایی جاسوسی ای‌پک» معروف شد، اعتراف کرد.

حال، این کمیته آمریکایی-صهیونیستی درپی جنگ غزه، در حال استفاده از تمام توان خود برای حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. 

ای‌پک تا سال ۲۰۲۱ به‌طور مستقیم برای نامزد‌های سیاسی بودجه جمع‌آوری نمی‌کرد. اعضای آن از طریق کمیته‌های اقدام سیاسی غیر وابسته به ای‌پک و از راه‌های دیگر برای نامزد‌ها پول جمع‌آوری کردند. ای‌پک در اواخر سال ۲۰۲۱ کمیته اقدام سیاسی خود را تشکیل داد و همچنین برنامه‌هایی را برای تاسیس یک کمیته به‌نام سوپرپَک (ُSuper PAC) اعلام کرد که می‌تواند از طرف نامزد‌ها پول خرج کند.

کارشناسان می‌گویند که کمیته روابط عمومی آمریکا-رژیم صهیونیستی (ای‌پک) که به‌عنوان یک عامل رژیم صهیونیستی عمل می‌کند، با قدرت و نفوذ خود در کنگره آمریکا تاثرگذار است. 

ای‌پک و حمایت از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

کمیته روابط عمومی آمریکا-رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه تمام تلاش خود را برای حمایت از ماشین کشتار رژیم صهیونیستی در منطقه کرده است.

در یک نمونه، این لابی حامی رژیم صهیونیستی در برابر هشدار (ادعایی) دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را به صهیونیست، برای اتخاذ گام‌هایی جهت رسیدگی به بحران انسانی در غزه و یا به خطر افتادن ادامه کمک‌های امنیتی آمریکا، به‌شدت محکوم کرد. 

این کمیته در پیامی گفت: تهدید به قطع حمایت آمریکا از اسرائیل در هنگام جنگ، متحد ما (رژیم صهیونیستی) را تضعیف می‌کند، منافع آمریکا را تضعیف می‌کند و پیامی خطرناک به دشمنان مشترک ما درمورد حمایت آمریکا از متحدان ما ارسال می‌کند.

به همین دلیل، ای‌پک در راستای تحقق ادامه تامین تسلیحات کشتار و جنایت برای رژیم صهیونیستی، از همه توان خود برای تاثیرگذاری بر این موضوع استفاده کرده است. 

البته کارشناسان می‌گویند که نفوذ فراگیر آی‌پک بر سیاست آمریکا تضمین خواهد کرد که هیچ تهدیدی برای حمایت مستمر آمریکا از جنایت‌های رژیم صهیونیستی، که از سال ۱۹۴۸ بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار کمک مالی دریافت کرده، وجود ندارد.

الجزیره هم نوشت: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر (۱۵ آبان) در آمریکا، پویایی‌های سیاسی مرتبط با اسرائیل و فلسطین همچنان بر تحولات کلیدی در عرصه سیاسی آمریکا تاثیر می‌گذارد. افکار عمومی دیگر مانند گذشته نسبت به اسرائیل مساعد نیست و این موضوع کابینه اسرائیل و حامیان آمریکایی آن را نگران می‌کند. 

این موضوع در اقدام‌های ای‌پک آشکارتر است. ای‌پک طی چند ماه گذشته ۸.۵ میلیون دلار در کارزاری برای شکست کوری بوش، نماینده دموکرات کنگره در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در میسوری سرمایه‌گذاری کرد. بوش که از مسائل مربوط به عدالت فلسطین در کنگره دفاع می‌کرد، در نهایت مقابل وسلی بل، دادستان سنت لوئیس شکست خورد. آی‌پک همچنین مبلغ بی‌سابقه ۱۷ میلیون دلاری را برای شکست دادن یکی دیگر از حامیان فلسطین، یعنی جمال بومن، نماینده کنگره آمریکا در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در نیویورک هزینه کرد.

این نشان می‌دهد که مقابله با محبوبیت فزاینده آرمان فلسطین برای لابی حامی رژیم صهیونیستی چقدر چالش‌برانگیز شده است. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *