صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس جمعیت هلال احمر: پدافند غیرعامل ایمنی بخش جامعه است

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶:۳۱
کد خبر: ۴۸۰۰۷۶۶
کولیوند در آیین رونمایی از نظام عملیاتی و برنامه پاسخ جمعیت در مخاطرات و تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل، پدافند غیرعامل را ایمنی بخش جامعه توصیف کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیرحسین کولیوند در آیین رونمایی و کارگاه توجیهی نظام عملیاتی و برنامه پاسخ جمعیت در مخاطرات و تهدیدات حوزه پدافند غیرعامل، 《پدافند غیرعامل》را ایمنی بخش جامعه توصیف کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: قامت تنومند پدافند غیرعامل را سردار جلالی بنیان گذاری کرد و پیگیری‌های جدی ایشان سبب شد تا پدافند غیرعامل عملکرد درخشانی داشته باشد و به الگویی برای سایر دستگاه‌ها بدل شود.

وی افزود: امروز در هلال احمر نیز پدافند غیرعامل مورد توجه جدی قرار گرفته و در کشور هم نهادینه شده است. پدافند غیرعامل در صحبت بزرگان ما نیز مورد توجه است و بر همین اساس هلال احمر چندین برنامه را در حوزه پدافند غیرعامل پیگیری کرده است.

رئیس هلال احمر تصریح کرد: در این راستا آموزش‌های همگانی و تخصصی در دستور کار قرار گرفته است. این که بدانیم در موقع بحران باید چه اقدامی انجام داد، مهم‌ترین رکن آموزش است.

وی افزود: در گام نخست، خطر‌ها شناسایی شده و برای پاسخگویی به خطرات و بحران‌ها برنامه‌های مختلف داریم. بی شک یکی از مهم‌ترین بحران‌ها که احتمال وقوع آن متصور بود، زلزله تهران است. بر همین اساس، برنامه پاسخ جمعیت تدوین و استان‌های معین تهران مشخص شده اند و در تلاش هستیم تا تهران را به استان‌های معین معرفی کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در حال تمرین نحوه ایجاد اسکان اضطراری، امدادرسانی و ارائه کمک‌های بهداشتی هستیم. این روند با جدیت در دستور کار هلال احمر است.

وی افزود: ۷۰ هزار نیروی امدادگر هلال احمر امروز آموزش تخصصی دیده اند تا در موقع بحران در کمترین زمان ممکن پای کار باشند. نمونه این عملکرد سریع را می‌توان در کمک رسانی به مجروحین انفجار‌های لبنان مشاهده کرد. امروز تهدید‌های نوترکیب در کمین ما هستند و باید برای مقابله با این خطرات آماده شد.

کولیوند ادامه داد: روحیه جهادی و مقاوم امروز جوانان ما نیاز به مکملی به نام پدافند غیرعامل دارد. جمعیت هلال احمر در این مسیر گام‌های اساسی برداشته و با قدرت این روند را ادامه می‌دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: هوشمندسازی در ماموریت‌های هلال احمر کلید خورده و رصد و داده کاوی در این زمینه فعال شده است. همچنین پیشگیری به عنوان یک رکن اساسی در پدافند غیرعامل در دستور کار است تا خسارت‌ها به حداقل برسد. باید سطح تاب آوری ارتقا یابد و این امر از طریق تمرین و مانور ممکن است.

وی توضیح داد: باید مخاطرات را شناخت و سپس به دنبال پیشگیری و راه‌های کاهش تلفات رفت. تفاهم نامه‌های متعددی با سایر دستگاه‌ها امضا شده تا بتوان با استفاده از داده‌های آنها برای خطرات احتمالی راهکار داشته باشیم. ما خدمتگزار مردم هستیم و باید در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا بهترین خدمات به مردم ارائه شود.

کولیوند در قسمت دیگری از صحبت‌های خود ضمن محکومیت حملات بی رحمانه علیه غیرنظامیان در لبنان و غزه گفت: هلال احمر طبق وظایف ذاتی خود کمک‌های بشردوستانه خود را بدون توجه به مرز‌ها انجام می‌دهد و هرچند بار دیگر که بیمارستان‌های هلال احمر را بمباران کنند باز هم برای کمک به جنگ زدگان پای کار هستیم و باز هم بیمارستان‌های صحرایی را برای درمان مجروحین احداث خواهیم کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *