صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نماینده مردم تهران: طرح شفافیت هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شود

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۸۰۰۷۲۸
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم تهران در مجلس در انتقاد به نحوه عملکرد معاونت قوانین درباره پیش طرحی که تحت عنوان شفافیت هیئت رئیسه مجلس برای نمایندگان ارائه داده است از هیئت رئیسه خواست تا این طرح اعلام وصول شود.

خبرگزاری میزان - مالک شریعتی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر به هیئت رئیسه مجلس با استناد به ماده ۱۶ آئین نامه داخلی، گفت: این ماده سوگند هیئت رئیسه مجلس را اعلام کرده و در بخشی از آن به انجام وظایف، مراعات بی طرفی کامل و عدم اقدام مخالف آئین نامه تاکید کرده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعی که به آن اشاره می‌کنم شما از آن اطلاعی ندارید ضمن تشکر از زحمات چندجانبه شما در کشور باید به اطلاعتان برسانم که بنده در تاریخ ۲۷ شهریور طرحی را در سامانه مجلس مبنی بر شفافیت هیئت رئیسه مجلس برای نمایندگان ثبت کردم که سابقه آن به مجلس یازدهم برمی گردد.

وی تصریح کرد: این طرح به صورت پیش طرح مطرح شده که در آئین نامه داخلی نیست ضمن اینکه در تاریخ ۲۲ مهرماه یکی از کارشناسان معاونت قوانین به بنده پاسخ داد این طرح دارای ایرادات ماهوی است و آن را مغایر با اصل ۱۱۰ قانون اساسی دانسته است و جای تعجب دارد که این کارشناس نمی‌داند آئین نامه داخلی مجلس ارتباطی با این اصل ندارد.

شریعتی یادآور شد: این می‌تواند نظر مشورتی برای نماینده باشد، اما بنده اصرار دارم که این پیش طرح اعلام وصول شده و در کمیسیون آئین نامه داخلی بررسی شود سپس نمایندگان در صحن در مورد آن تصمیم بگیرند چرا که یک کارشناس معاونت قوانین نمی‌تواند جای نمایندگان مجلس تصمیم بگیرد و نظر مخالف آئین نامه داخلی داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم افزود: اعضای هیئت رئیسه مجلس نیز می‌توانند طبق مسئولیتشان با بنده صحبت کرده و ایرادات این طرح را بیان کنند بنابراین این رویه معاونت قوانین که همچنان ادامه دارد نیاز به اصلاح دارد و لازم است رئیس مجلس در این مورد به آن‌ها تذکر دهد.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده تاکید کرد که این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *