صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دادستان جدید شهرستان شاهین‌دژ معرفی شد

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳:۱۴
کد خبر: ۴۸۰۰۶۳۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان جدید عمومی و انقلاب شهرستان شاهین‌دژ استان آذربایجان غربی در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان قضایی استان و شهرستان معرفی شد

خبرگزاری میزان- آیین تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید شاهین دژ با حضور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، جمعی از مدیران قضایی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی استانی و شهرستانی برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در این آیین با اشاره به اهمیت جایگاه دادستانی، اظهار کرد: دادستانی و مدعی العمومی سنگر بسیار مهمی در احقاق حق به شرط در خدمت مردم بودن و گرهگشایی از مشکلات آنها است.

وی افزود: شأن و شرف مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خادم مردم بودن است که باید در همه امور، این مهم سر لوحه کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ادامه داد: حوزه قضایی شاهین‌دژ، دارای مردمانی با فرهنگ، اصیل، نجیب و باگذشت و ایثارگر است و تنوع قومی و مذهبی این شهرستان فرصت بی‌نظیری برای تحقق برنامه‌های دستگاه قضایی است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی خطاب به دادستان جدید شاهین‌دژ، گفت: حتماً با همکاری همه مسئولان شهرستان برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهید.

عتباتی افزود: کم اطلاعی مردم از مباحث مورد نیاز مسائل حقوقی، آسیب است که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود اطلاع‌رسانی و آموزش‌های حداقلی حقوقی لازم به مردم داده شود و برای این امر از ظرفیت رسانه‌ها بهره برد.

تلاش برای صلح و سازش با استفاده از ظرفیت‌های موجود، حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال و استفاده از جایگزین‌های حبس در راستای خدمات عام‌المنفعه از دیگر تاکیدات عتباتی به دادستان و مسئولان قضایی شاهین‌دژ در این آیین بود.

عتباتی در پایان سخنان خود از زحمات دادستان سابق شاهین‌دژ تقدیر و برای دادستان جدید در این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی امام جمعه و بابازاده فرماندار شاهین‌دژ از دیگر سخنرانان این آیین بودند که ضمن تقدیر از اقدامات تحولی دستگاه قضایی استان در امر احقاق حق و صیانت و حفاظت از بیت‌المال و تامین امنیت، از زحمات رحیمی دادستان سابق شهرستان تقدیر و برای دادستان جدید آرزوی موفقیت کردند.

در ابتدای این مراسم زندآور رئیس دادگستری و رحیمی دادستان سابق شاهین‌دژ  ضمن خیر مقدم گویی به ارائه گزارشی از وضعیت قضایی این حوزه پرداختند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم تقی‌زاده دادستان جدید شاهین‌دژ به تشریح برنامه‌های خود از جمله، دفاع از حقوق عامه و حفاظت از بیت‌المال، تلاش برای رفع کمبود‌ها و مشکلات پیش روی کسب و کار‌ها و واحد‌های تولیدی، تامین امنیت و سلامت مردم، توجه ویژه به امور زندان و زندانیان و تعامل با سایر نهاد‌ها پرداخت.

شایان ذکر است؛ در این مراسم رئیس کل دادگستری استان با اهدای لوح تقدیری از زحمات رحیمی دادستان سابق شاهین‌دژ تقدیر و حکم انتصاب تقی‌زاده دادستان جدید این شهرستان را به وی تحویل داد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *