صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سه رمان حماسی در سوره‌مهر به چاپ رسید

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰:۱۲
کد خبر: ۴۸۰۰۵۶۲
«چاه سرخ»، «داغ سرخ» و «رودی و مستر موسفید» سه رمان حماسی به تازگی در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

خبرگزاری میزان- کتاب«چاه سرخ» به قلم محمود مهدوی، مقام اول بخش رمان دومین جایزه ملی «داستان حماسی» است که لحظات دردناک و حماسی نبرد ملی میهنی «چالدران» را برای مخاطب روایت می‌کند. وقایع رمان در سه منطقه اردبیل، تبریز و دشت چالدران می‌گذرد و سایه روشنی از نبرد‌ها و زندگی شاه اسماعیل صفوی را به تصویر کشیده است. شخصیت اصلی و محوری داستان دختری به نام «زلیخاست» که محافظ همسر شاه اسماعیل (تاجلی بیگم) است و با او در جنگ‌ها و نبرد‌ها شرکت می‌کند.

«داغ سرخ» از حسین شمس‌آبادی دارنده مقاوم دوم بخش رمان دومین جایزه ملی "داستان حماسی" است. «داغ سرخ» نگاهی متفاوت به حماسه سربداران دارد و روایت‌گر زندگی مردم غیور خراسان است که به یکصد و بیست سال چیرگی مغول‌ها بر ایران پایان می‌دهند. طاهر جوانی که زائیده تخیل نویسنده است در بستر رمان جان می‌گیرد و هم‌پای ارادت به عشق پاکش، پناه مردم می‌شود و کاری می‌کند کارستان که در تاریخ این سرزمین ماندگار می‌شود.

آخرین کتاب با نام «رودی و مستر مو سفید» به نویسندگی مینا سعادت پور منتشر شده است. کتاب فضایی فانتزی دارد و داستان دختری ۱۵ ساله به نام رودابه است که در یک جهان موازی، با یکی از شخصیت‌های شاهنامه دوست می‌شود و ماجرا‌های زیادی را خلق می‌کند.

«چاه سرخ» در ۲۰۸ صفحه با قیمت ۱۹۵ هزار تومان، «داغ سرخ» در ۲۴۷ صفحه به قیمت ۲۲۵ هزار تومان و «رودی و مستر مو سفید» در ۲۳۶ صفحه و با قیمت ۲۱۵ هزار تومان در بازار نشر موجود است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *