صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در پیشگیری از وقوع جرم پیشتاز است

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹:۰۴
کد خبر: ۴۸۰۰۵۵۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، پیشگیری در بین نیرو‌های این سازمان یک اصل دانست و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر صیانت از این نیروی مقتدر، در امر پیشگیری از وقوع جرم پیشتاز هستیم.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در سفر به گلستان، با آیت‌الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان دیدار کرد.

 رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح پیشگیری را یک اصل دانست و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر صیانت از این نیروی مقتدر، در امر پیشگیری از وقوع جرم پیشتاز هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان اظهار کرد: براساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، برای رسیدگی به جرایم مربوط به وظایف خاص نظامی و یا انتظامی تشکیل شده است ولی به جرایم عمومی آنان یا جرایمی که در مقام ضابط دادگستری مرتکب می‌شوند در محاکم عمومی رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مهم ما پیشگیری از وقوع جرم است، افزود: امسال بیست و هفتمین سال است که برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در نیرو‌های مسلح را به صورت مدون و با موضوعات خاص و به صورت استانی پیگیری و اجرا می‌کنیم به همین علت جرایم در بین نیرو‌های مسلح کشورمان کم است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با تاکید بر اینکه اگر انحراف از معیار از نیروی مسلح اتفاق بیفتد و جرمی رخ دهد، می‌تواند همه را متضرر کند، تصریح کرد: آمار جرایم در نیرو‌های مسلح در کل کشور پایین است که مسئله‌ای امیدبخش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان با تاکید بر اینکه در استان گلستان نیز با وجود تنوع قومی و مذهبی نسبت به سایر استان‌ها، آمار جرایم در بین نیرو‌های مسلح پایین است، یادآور شد: بصیرت مردم و همچنین همدلی، همراهی و نقش نیرو‌های مسلح موجب شد در این استان شاهد آرامش و امنیت باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان نیز در این دیدار اظهار کرد: قوه قضاییه در میان قوای سه گانه به نوعی مهم‌تر است، چون وظیفه این قوه احقاق حق و ابطال باطل و جلوگیری از ظلم است و این‌کار کار سخت و دشواری است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: البته سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در میان دستگاه‌های قوه قصاییه وظیفه مهم‌تری دارد، برای اینکه نیرو‌های مسلح جایگاه مهمی در نظام اسلامی دارند و امروز یکی از جلوه‌های بازدارندگی ایران اسلامی نیرو‌های مسلح هستند.

وی تصریح کرد: ارتش و سپاه وظیفه مهمی، چون حفظ مرز‌ها و استقلال مملکت و دفاع از امنیت و پیشگیری از موانع دارند، اما انتظامی کشور داخل مردم هستند، آن‌ها شبانه روز و همه جا با مردم هستند و به نظر می‌آید این نیرو بیشتر در معرض خطر باشد، فلذا می‌طلبد که نسبت به نیروی انتظامی اشرافیت و دقت، خبرگیری و نظارت بیشتر باشد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *