صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آغاز بارش‌ها با نفوذ جریانات سرد شمالی از سواحل خزر به ایران

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۸۰۰۵۰۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام نفوذ سامانه بارشی از سواحل خزر به کشور از بارش باران در برخی از استان‌ها و بارش برف در ارتفاعات رشته کوه البرز در هفته جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب‌غرب کشور و شمال فارس، رگبار‌های پراکنده رخ می‌دهد. همچنین از بعدازظهر امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی به سواحل دریای خزر، رگبار‌های پراکنده در مازندران، گیلان، اردبیل و شمال آذربایجان‌شرقی آغاز می‌شود و فردا بارش‌ها در این مناطق تشدید خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا بارش‌ها علاوه بر نقاط عنوان شده در اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با شدت تداوم دارد که همراه با وزش باد شدید، کاهش موقتی دما و در ارتفاعات و نقاط سردسیر رشته کوه البرز، بارش برف پیش‌بینی شده است.

گودرزی توضیح داد: فردا در برخی مناطق از شمال فارس، مرکز، شرق، شمال‌شرق و ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان نیز بارش پراکنده مورد انتظار است.

به گفته وی، امروز و فردا در شمال‌شرق، شرق، جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد‌های شدید همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی از تلاطم در آب‌های جنوب و شمال کشور خبر داد و افزود: آب‌های جنوب کشور در سه روز آینده و دریای خزر از اواخر وقت امروز مواج و متلاطم می‌شود که فعالان دریایی باید به آن توجه داشته باشند.

گودرزی گفت: تهران در طول امروز وزش ملایم باد و غبار محلی دارد. همچنین بیشینه دمای پایتخت امروز به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هواشناسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *