صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اجرای آزمایشی برنامه‌های کاهش وقوع تصادفات و افزایش آگاهی‌های حقوقی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در استان البرز

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹:۱۹
کد خبر: ۴۸۰۰۳۳۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
برنامه‌های کاهش وقوع تصادفات و افزایش آگاهی‌های حقوقی با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در استان البرز اجرا می‌شود.

خبرگزاری میزان- سید امیر مرتضوی، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جریان سفر به استان البرز با حضور در حوزه ریاست دادگستری با حسین فاضلی هریکندی دیدار کرد. 

رئیس کل دادگستری استان البرز در این دیدار با تاکید بر اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز با توجه به ظرفیت‌های خود با اقشار، سازمان‌های مردم نهاد و ارگان‌ها ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد یکی از کاراترین ابزار‌های پیشگیری از وقوع جرم است و با توجه به این رویکرد در قانون برای آن‌ها نقش ویژه‌ای تعیین شده است. 

فاضلی هریکندی با اشاره به نزدیکی و قرابت فرهنگی، اجتماعی و جغرافیای استان البرز با پایتخت بیان کرد: دادگستری استان البرز این آمادگی را دارد در اجرای برنامه‌های آزمایشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همکاری نزدیک و نقش پررنگی داشته باشد.

قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در این نشست با اشاره به تجربه خود در اجرای طرح‌های موفق حوزه پیشگیری و سازش در پرونده‌های خانواده در استان خراسان رضوی گفت: در نتیجه اقدامات انجام شده و واگذاری امر سازش به مراجع تخصصی از قبیل ادارات، ارگان‌ها و حوزه‌های علمیه شاهد سازش‌های ۵۲ و ۴۲ درصدی در اختلافات خانوادگی بودیم که این دستاورد‌ها با کمک و همراهی ظرفیت‌های مردمی، مساجد و حوزه‌های علمیه محقق می‌شد.

وی با استقبال از پیشنهاد رئیس کل دادگستری استان البرز برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های آزمایشی پیشگیرانه گفت: برای این منظور برنامه‌های در حال جرای معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با دو سمن در حوزه ارتقای آگاهی‌ها و آموزش‌های حقوقی و پیشگیری از تصادفات به طور آزمایشی در استان البرز اجرایی خواهد شد.

مرتضوی همچنین از حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان البرز از اقدامات و برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در استان تقدیر کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *