صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بهترین گلزنان تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ حمله هالند و امباپه به رکورد رونالدو و مسی

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲:۰۷
کد خبر: ۴۸۰۰۳۳۰
دسته بندی‌: ورزشی ، اخبار خارجی
با خروج مسی و رونالدو از لیگ قهرمانان اروپا، اکنون ۲ اعجوبه فوتبال اروپا به سمت رکورد این ۲ اسطوره هجوم بردند.

خبرگزاری میزان - کیلیان امباپه و ارلینگ هالند پس از در اختیار گرفتن میدان از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، به طور گسترده به عنوان ۲ بازیکن برتر جهان شناخته می‌شوند. هالند در کنار وینیسیوس جونیور با رسیدن مسی و رونالدو به پایان دوران حرفه‌ای خود، به با ارزش‌ترین بازیکن جهان رسیدند. هر ۲ مهاجم ستاره در این فصل برای تیم‌های پر ستاره خود در لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند داشت و در کنار اینکه باید گل‌های زیادی به ثمر برسانند؛ بلکه باید با تیم‌های خود در مسابقات برنده شوند.

مسی و رونالدو در طول دوران حرفه‌ای درخشان خود ۱۳ توپ طلا را جمع آوری کردند و تقریباً دو دهه برای افتخارات فردی و جمعی مبارزه کردند. مسی و رونالدو هنوز بازنشسته نشده‌اند، زیرا فرصت‌های سودآوری را در اینترمیامی و النصر دنبال می‌کنند، اما دیگر در اوج مسابقات فوتبال باشگاهی و لیگ قهرمانان اروپا رقابت نمی‌کنند. مسی و رونالدو به راحتی دو گلزن برتر تاریخ رقابت‌ها هستند، اما آیا امباپه یا هالند می‌توانند رکورد‌های خود را افزایش دهند؟

پنج گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا (به استثنای مسابقات مقدماتی)

رونالدو با ۱۴۱ گل بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است. ملی پوش پرتغالی در رقابت‌های رئال مادرید ۱۰۶ گل، با منچستریونایتد ۲۱ گل و با یوونتوس ۱۴ گل به ثمر رساند. رونالدو در هفت دوره لیگ قهرمانان به طرز چشمگیری لقب بهترین گلزن را به دست آورد و در طول دوران حرفه‌ای خود ۰.۷۹ گل در هر ۹۰ گل در این رقابت‌ها به ثبت رساند. مسی با ۱۲۹ گل در رده دوم قرار دارد، اما میانگین گل‌های او در هر ۹۰ (۰.۸۶) بیشتر از رونالدو است. مسی ۱۲۰ گل خود را در لیگ قهرمانان اروپا با بارسلونا به ثمر رساند و از فصل ۲۰۰۵/۰۶ در ۱۸ بازی متوالی گلزنی کرد.

در حالی که بعید است رونالدو و مسی به تعداد گل‌های خود اضافه کنند، روبرت لواندوفسکی همچنان می‌تواند به ۹۷ گل خود اضافه کند. بارسلونا در رقابت‌های این فصل عملکرد خوبی دارد و مهاجم لهستانی فرصت طلایی دارد. لواندوفسکی همچنین با ۶۹ گل رکورددار بایرن مونیخ در اروپا است. کریم بنزما که در این لیست چهارم قرار دارد، پس از جدایی از فوتبال اروپا به عربستان در سال ۲۰۲۳، باید به ۹۰ گل در این رقابت‌ها بسنده کند. مهاجم فرانسوی در یک دوره از رقابت‌ها ۱۵ گل به ثمر رساند. رائول سومین بازیکن سابق رئال مادرید در بین پنج بازیکن برتر است که ۷۱ گل در این رقابت‌ها به ثمر رسانده است و از این رو او اولین بازیکن تاریخ است که به ۵۰ گل رسیده است.

آیا کیلیان امباپه یا ارلینگ هالند بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

امباپه (۴۹) بیشتر از هالند (۴۴) در لیگ قهرمانان اروپا گل زده است، اما نرخ گلزنی مهاجم منچسترسیتی بسیار بالاتر است. میانگین ستاره نروژی بیش از یک گل در هر بازی در این رقابت‌ها است. مهاجم رئال مادرید سریعترین بازیکنی بود که در این رقابت‌ها به ۴۰ گل رسید (۵۹ بازی) قبل از اینکه هالند با رسیدن به این نقطه تنها در ۳۵ بازی رکورد او را شکست.

ارلینگ هالند با درصد بالایی در هر بازی گلزنی می‌کند و با این آمار می‌تواند یک شگفتی بزرگ را خلق کند. این بازیکن ۲۴ ساله در صورت ادامه حضور در لیگ قهرمانان در دهه آینده، رکورد رونالدو را خواهد شکست. امباپه که هنوز ۲۵ سال سن دارد، می‌تواند ده سال آینده در این رقابت‌ها بازی کند و می‌تواند به مجموع مسی و رونالدو نزدیک شود، اما میزان گلزنی هالند به این معنی است که او بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا در طول دوران حرفه‌ای خود در این سن است. اما تورنمنت این فصل بدون شک باید به هر دو مهاجم فرصت‌های زیادی برای اثبات ارزش خود و ادعای خود مبنی بر برترین گلزن بعدی فوتبال اروپا ارائه دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *