صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الساحل لبنان؛ تداوم توجیه حمله به مراکز درمانی

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰:۱۴
کد خبر: ۴۸۰۰۳۱۰
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
گروه‌های حقوق بشری می‌گویند تلاش رژیم صهیونیستی برای حمله به بیمارستان‌ها و دستور‌های تخلیه این مراکز ناقض قوانین بین‌المللی است.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی، که سابقه طولانی در هدف قرار دادن بیمارستان‌ها دارد، به‌تازگی کدعی شده بود که حزب‌الله لبنان صد‌ها میلیون دلار پول نقد و طلا را در زیر بیمارستان الساحل ذخیره کرده است؛ کارکنان بیمارستان از این ادعا شوکه شده و مطبوعات را برای بازرسی بیمارستان دعوت کردند.

رژیم صهیونیستی هیچ مدرکی برای ادعای خود مبنی بر نگهداری پول نقد در زیر بیمارستان ارائه نکرد. این درحالی است که رژیم صهیونیستی پیش از این نیز در غزه ادعا‌هایی را درباره بیمارستان‌ها (با هدف توجیه حمله به این مراکز) بدون ارائه شواهد و مدارک مطرح کرده بود. 

حلیمه العنان، یکی از پرستاران شاغل در بیمارستان الساحل، گفت: زمانی که برای نخستین‌بار این خبر را دریافت کردیم، شوکه شدیم. 

العنان حدود ۴۰ سال در این بیمارستان در جنوب بیروت کار کرده است. او گفت که در این مدت هرگز هیچ نوع ساخت‌وساز یا تحرکی در این بیمارستان ندیده است.

در همین حال، کارشناسان نگران هستند که رژیم صهیونیستی همان کاری را که در غزه انجام داده، با لبنان انجام دهد؛ رژیم صهیونیستی بار‌ها بیمارستان‌های غزه را با طرح ادعای فعالیت‌های مقاومت در داخل این مراکز بمباران کرده است. 

حلیمه العنان گفت: ما آنچه در بیمارستان‌های غزه رخ داده را دیده‌ایم. 

رمزی کیس، محقق لبنانی دیده‌بان حقوق بشر (HRW)، گفت: تاسیسات پزشکی، مانند بیمارستان‌ها، تحت قوانین بین‌المللی بشردوستانه (IHL) از حمایت ویژه برخوردارند، بنابراین نمی‌توان به آن‌ها حمله کرد.

کیس اشاره کرد که حتی درصورت واقعی بودن ادعا‌های رژیم صهیونیستی، نمی‌توان حمله به بیمارستان‌ها را توجیه کرد و این کار همچنان برخلاف قوانین بین‌المللی بشردوستانه خواهد بود. 

کارکنان بیمارستان بلافاصله پس از انتشار اخطار رژیم صهیونیستی، برای تخلیه ۱۰ بیمار خود شتافتند. برخی از بیماران با ویلچر بوده و برخی به دستگاه‌های بیمارستانی وصل بودند. 

در ادامه، کارکنان بیمارستان مجبور شدند بیماران را با خودر‌های شخصی خود به مناطق امن منتقل کنند. 

خبرنگار میدل‌ایست‌آی گزارش کرد که برای بررسی ادعای رژیم صهیونیستی به این بیمارستان مراجعه کرد؛ او در ادامه وارد پارکینگ زیرزمین بیمارستان (جایی که رژیم صهیونیستی ادعا کرد که انبار پول و طلای مقاومت است) شد؛ این خبرنگار عنوان کرد که هیچ نشانه‌ای از وجود انبار یا پول و طلا درزیرزمین بیمارستان مشاهده نکرده است. 

همچنین خبرنگاران دیگر نیز به بررسی بخش‌های مختلف این بیمارستان پرداختند. 

یکی از مهم‌ترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تجاوز به لبنان، هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است؛ جنایتی پرتکرار در غزه با دست زدن به اقدام‌های غیرقانونی محاصره بیمارستان‌ها، بازداشت کارکنان درمانی، صدور دستور تخلیه، بمباران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ... که با محکومیت جهانی مواجه شد، اما همچنان ادامه دارد.

رئیس اتحادیه پزشکان لبنان اعلام کرد: رژیم صهیونیستی در حال هدف قرار دادن عامدانه بیمارستان‌ها است؛ در نتیجه این حمله‌ها، تاکنون پنج بیمارستان در لبنان از کار افتاده و ۲۲ بیمارستان آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *