صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۶۸ پرونده کثیرالشاکی با بیش از ۵۰ نفر شاکی در دادگستری کرمان درحال رسیدگی است

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲:۵۵
کد خبر: ۴۸۰۰۳۰۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های کثیرالشاکی تاکید کرد و گفت:در حال حاضر ۶۸ پرونده کثیرالشاکی در دادگستری استان درحال رسیدگی است که هرکدام بیش از ۵۰ شاکی دارند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت:قوه قضاییه یکی از نهاد‌های حاکمیتی است که طی چند سال گذشته به سمت الکترونیک شدن حرکت کرده است ودر عرصه استفاده از فناوری اطلاعات پیشتاز است.

وی در جمع کارکنان معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان ضمن تبریک روز آمار و فناوری اطلاعات، افزود: امروزه تشکیلاتی موفق‌تر است که از فناوری اطلاعات بهتر و بیشتر استفاده کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی در دادگستری یکی از معاونت‌های پرکار، مهم و تاثیرگذار است، گفت: ممکن است یکسری تهدیدات سایبری نیز متوجه این مجموعه باشد، که مراقبت‌های فنی از سیستم‌ها و پایش مداوم واحد‌ها اهمیت دوچندان پیدا می‌کند.

وی افزود: بایستی خدمت رسانی در دستگاه قضایی از به سمت سیستم محوری برود که با به روز شدن سیستم ها، کار نیروی انسانی روز به روز متفاوت خواهد شد و بخش زیادی از کار‌ها در دستگاه قضائی، به سیستم محول می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های کثیرالشاکی تاکید کرد و گفت:در حال حاضر ۶۸ پرونده کثیرالشاکی در دادگستری استان درحال رسیدگی است که هرکدام بیش از ۵۰ شاکی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی با ذکر این مطلب که بایستی از نگاه صرف به آمار گرایی در پرونده‌های قضایی پرهیز کرد، اظهار کرد: آمار یک موضوع دو وجهی است، اگر واقعی و کاربردی باشد کمک بسیار بزرگی به دستگاه قضایی می‌کند و طبق این داده‌ها برنامه ریزی‌ها انجام می‌شود، اما در صورتی که آمار‌ها غلط، غیر واقعی و صوری باشد سیستم کارایی خود را از دست خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از هوش مصنوعی نیز برای پیشرفت اهداف دستگاه قضائی استفاده شود. خاطرنشان کرد: لازم است در جهت ارتقای نرم افزار‌ها و سخت افزار‌ها اقدامات لازم انجام و نیازمندی‌ها مرتفع شود، که با این سرمایه گذاری مردم و سازمان‌های تابع قوه قضاییه نیز از این موضوع بهره‌مند خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی عنوان کرد: محوریت اجرای برنامه ها‌ی سند تحول و تعالی قوه قضائیه بر عهده معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات است، این معاونت، آمار و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار سایر معاونت‌ها قرار می‌دهد و مبدا برنامه ریزی‌ها از این معاونت است.

وی افزود: با تلاش جهادگونه معاونت‌های دادگستری استان در راستای اجرای ۱۴ برنامه اولویت دار، دادگستری استان کرمان جزو رتبه‌های برتر کشوری محسوب شد.

در ادامه معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت:قوه قضاییه در جهت ارتقا سیستم‌ها و استفاده از فناوری‌های روز از سایر دستگاه‌های اجرائی پیشتاز است.

حسن سلطانی نژاد اظهار کرد: برای مثال در بحث الکترونیکی شدن ابلاغ‌ها بجایی رسیده ایم که ۹۴ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی ارسال می‌شود که تداوم این قبیل کار‌ها منجر به رضایت مندی مردم، رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از اطاله دادرسی شده است.

گفتنی است رئیس کل دادگستری استان کرمان به همراه جمعی از معاونین به مناسبت روز آمار و فناوری اطلاعات با حضور در واحد‌های مختلف معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان، از تلاش‌ها و زحمات کارکنان این مجموعه تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *