صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سازش در یک فقره پرونده اختلاف مالی ۵۰۰ میلیون تومانی در شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷:۱۰
کد خبر: ۴۸۰۰۲۸۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام گفت: در یک فقره پرونده ۵۰۰ میلیون تومانی، سازش موفقی در شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان ایلام به وقوع پیوست. این پرونده در شعبه بررسی شد و طرفین به همت تلاش رئیس و اعضای شعبه به توافق رسیدند.

خبرگزاری میزان - عابدین کوهی معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام از سازش در یک فقره پرونده پانصد میلیون تومانیخبر داد و گفت: این پرونده در شعبه بررسی شد و طرفین به همت تلاش رئیس و اعضای شعبه به توافق رسیدند.

وی با اشاره به اهمیت سازش در کاهش بار قضایی و حفظ روابط اجتماعی، اظهار کرد:این نوع توافقات نه تنها به حل سریع‌تر مشکلات کمک می‌کند، بلکه موجب تقویت فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌شود.

معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام همچنین از تلاش‌های همکاران شعبه ۱۴ در این فرآیند تقدیر کرد و بر ضرورت ادامه این روند مثبت برای ایجاد آرامش و کاهش تنش‌های اجتماعی تأکید کرد. قابل ذکر است این اقدام نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضایی در جهت حل و فصل اختلافات به شیوه‌های مسالمت‌آمیز است.

جلسه تشکیل هیئت صلح در شرکت پتروشیمی استان ایلام

جلسه هماهنگی برای راه‌اندازی هیئت صلح ستاد صبر در شرکت پتروشیمی صبح امروز با حضورعابدین کوهی معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام و مهندس یوسف شریفی مدیر عامل پتروشیمی ایلام و هرمز بالاوندی سرپرست امور حقوقی پتروشیمی و اعضای ستاد صبر در سالن جلسات معاونت حل اختلاف استان ایلام برگزار شد.

عابدین کوهی معاون حل اختلاف دادگستری استان ایلام با اعلام این خبر در خصوص جزئیات آن گفت: با توجه به موارد اختلافی که ممکن است بین کارگران و کارفرما در حوزه‌های مختلف شرکت پتروشیمی استان وجود داشته باشد، طبعا برای حل و فصل اختلافات فی مابین، وجود هیئت صلح و سازش در شرکت پتروشیمی ضروری به نظر می‌رسد و به همین اعتبار هیئت صلحی در پتروشیمی استان تشکیل و راه اندازی می‌شود.

کوهی، ضمن قدردانی از استقبال و همکاری مناسب مدیر عامل و کارکنان شرکت پتروشیمی استان در خصوص تشکیل هیئت صلح در این شرکت گفت: انتظار داریم مردم فهیم استان در موارد مقتضی قبل از مراجعه به مراجع قضایی جهت طرح دعوی به طرفیت شرکت پتروشیمی استان بهتر است مسیر کوتاه‌تر و راحت تری را برای رسیدن به نتیجه مطلوب در پیش گیرند لذا می‌توانند با مراجعه مستقیم به هیئت صلح و سازش مستقر در شرکت پتروشیمی استان پیگیر شکایات و مطالبات خود باشند.

وی در خصوص شیوه رسیدگی به شکایات و طرح اختلافات در این هیئت نیز اظهار کرد: شکایاتی که از شرکت دارند و یا دیگر اختلافات مطروحه، در هیئت یاد شده قابل بررسی است و ابتدا تلاش می‌شود تا با حصول سازش موضوع به نحو مسالمت آمیز حل و فصل شود. اعضای این هیئت در صددند در یک کار خداپسندانه به اختلافات ومشکلاتی که کارکنان آن مجموعه با آن‌ها مواجه هستند ورود پیدا کنند و با رسیدگی به این قبیل موضوعات مراتب را به سازش ختم کنند.

در ادامه جلسه، مهندس شریفی مدیرعامل پتروشیمی استان ایلام نیز عنوان کرد: با توجه به سهولت رسیدگی به اختلافات مردم در هیئت موردنظر، برای رفع و ساماندهی مشکلات مبتلابه از طریق تقویت این سازوکار مسالمت آمیز و خداپسندانه تلاش می‌کنیم؛ و امید است که با همکاری همه اعضا، هیئت صلح به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

در پایان جلسه، تصمیمات لازم در خصوص تشکیل هیئت صبر در شرکت پتروشیمی استان اتخاذ شد که نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضای استان جهت حل و فصل اختلافات به شیوه‌های مسالمت آمیز است.

انتهای پیام/


برچسب ها: صلح و سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *