صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

برگزیدگان چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند/ اعطای برگ‌های زرین‌ به صاحبانشان

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۰۲۴۴
آیین اختتامیه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با حضور هنرمندان، مدیران سینمایی، اصحاب رسانه و جمعی از چهره‌های فرهنگی و هنری در برج میلاد تهران برگزار شد.

خبرگزاری میزان - آیین اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در برج میلاد تهران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم مهدی سلوکی مجری برنامه از مهدی آذرپندار دبیر جشنواره دعوت به سخنرانی کرد.

در ادامه مهدی آذرپندار روی صحنه آمد و بیان کرد: ممنونم از اینکه آمدید، عرض ادب و احترام به شما دارم. حضور شما و اساتید باعث افتخار ماست، ما جان ناقابلی داریم که فدای ایران، جزایر سه‌گانه و خلیج فارس می‌کنیم به سیاق دوره‌های گذشته اهل گزارش دادن نیستم. یک گزارش باید به فیلمسازان بدهیم که مهمترین حاضران و ناظران هستند. یک گزارش باید به روسای خودمان در سازمان سینمایی بدهیم که انجام می‌شود و یک گزارش به بالا سری که مهمترین است. یادی می‌کنم از شهیدی که دیدن یک فیلم از لحظه آخر شهادتش جهان من را فیکس کرد؛ در روزهایی که خیلی شلوغ بودم دیدن این تصویر منقلبم کرد.

وی ادامه داد: تصویر شهیدی که در اردوگاه دنیا آمده بود در زندان بزرگ شده بود و تا آخرین لحظه با دشمن خون خوار خود جنگید. ما در جشنواره سعی کردیم ادای دین کوچکی به شهید یحیی سنوار‌ داشته باشیم که دنیا مبهوت دلاوری او شد.

پس از پخش تصاویری از حملات وحشیانه رژیم صهیونسیتی به فلسطین اشغالی و لبنان یاد شهدای مقاومت از جمله شهید سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه، یحیی سنوار‌، حاج قاسم سلیمانی و... گرامی داشته شد.

سپس آیین یادبود شهید مهدی عشیری از اعضای انجمن سینمای جوانان ایران که در جنگ تحمیلی به شهادت رسید، با پخش ویدیویی درباره او برگزار شد.

سپس با حضور رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی، مهدی آذرپندار و محمد‌علی باشه آهنگر کارگردان سینما با اهدای لوحی از مادر این شهید گرانقدر تقدیر شد.

رائد فریدزاده رییس سازمان سینمایی در اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: در ابتدا یاد و خاطره تمامی شهدای وطن عزیزمان، همچنین شهدای مقاومت و شهدای عدالت و آزادی را گرامی می‌داریم. به جشن خودتان خوش آمدید. 

وی در ادامه گفت: واقعیت این است که وقتی بعد از ۲۳ سال آدم به خانه خود یعنی انجمن می‌آید نمی‌تواند حرف نزند. از اینکه در محضر شما هستم خوشحال و خوش اقبال هستم و خوشحالم که خدمتگزار شما هستم. این شور و شعف جشنواره بار مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند. جشنواره چهل و یک ساله شد و به یک بلوغی رسیده است. در کنار شما بودن این شور و شعف را برای خلق دوباره در همه ما فوران می‌کند. جشنواره ای با چنین قدمتی که در عرصه جهان تثبیت شده و تحسین برانگیز است و جایگاه خود را در عرصه بین‌المللی تثبیت کرده است، جشنواره میزبان فیلمسازان جوان از سراسر جهان شد و کارگاه‌های آموزشی متنوعی شکل گرفت.

فریدزاده عنوان کرد: موضوعات بکر و‌نابی که عرضه شد، نشان از این دارد که جشنواره ای داریم که توجه به تغییر تحولات تکنولوژی هم دارد. جشنواره عرصه خلاقیت و جسارت است. برای نسل جوانی که می‌تواند جایگاه خود را در عالم هنر تثبیت کند و با شوق و جسارت کار کنند.

این گزارش در حال بروزرسانی است...


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *